Una dintre cele mai vechi uzine ale mărcii Volvo, aflată în orașul Torslanda din Suedia, va fi retehnologizată și modernizată cu o investiție de 10 miliarde de coroane, pentru a o pregăti de producția pe scară largă a automobilelor electrice.
Compania suedeză Volvo Cars, deținută de chinezii de la Geely, au anunțat că demarează o ivnestiție de 10 miliarde de coroane, echivalentul a un miliard de euro, pentru a o transforma într-o uzină capabilă să asambleze automobile electrice. Compania spune că țintește să producă mașini cu o autonomie mai mare a bateriei, cu încărcătoare mai rapide și la prețuri mai mici, pentru a atinge praguri noi în materie de siguranță și sustenabilitate.
Investiția se va derula pe parcursul mai multor ani și va avea ca scop introducerea de tehnologii de producție și de procese sustenabile. Printre noutăți se numără o mega-turnătorie de aluminiu, pentru componente de caroserie, o uzină de asamblare a bateriilor electrice și două unități complet noi pentru vopsitorie și asamblarea finală. Turnătoria de aluminiu reprezintă în sine un progres tehnologic, având un grad ridicat de sustenabilitate, costuri și performanțe ale mașinii pe durata vieții. Componentele turnate din aluminiu sunt cele care compun podeaua mașinii, fiind realizate dintr-o singură piesă turnată, aducând astfel o reducere a greutății, dar și reduceri de costuri, prin simplificarea procesului de producție. Volvo este unul dintre primii constructori care investesc într-o astfel de mega-turnătorie dedicată mașinilor electrice. Unitatea de asamblare de baterii va integra celulele de baterii construite în alte uzine în structura podelei.
CITEȘTE ȘI INTERVIU Josef Reiter, director BMW România: Aici este foarte mult potential în piață. Clienții din România au venituri mai mari decât media europeană. În România vindem cu susul în jos de-a dreptul!Investiția se adaugă unui alt proiect, anunțat săptămâna trecută împreună cu Northvolt, care vizează construirea unei uzine de celule de baterii, în Gothenburg.
Volvo și-a reafirmat planul de a deveni un constructor de automobile complet electric până în 2030.
„Cu această investiție, facem un important pas înainte spre viitorul complet electric și ne pregătim pentru mașini Volvo și mai avansate și mai bune”, a declarat Hakan Samuelsson, CEO al companiei. „Torslanda este uzina noastră cea mai mare și va juca un rol crucial în transformarea noastră în drumul spre momentul în care vom deveni un producător pur electric, în 2030”.
Uzina Volvo din Torslanda are o capacitate de producție de 300.000 de vehicule anual, fiind una dintre cele mai vechi și longevive uzine ale Volvo. A fost inaugurată în 2964, în prezența Regelui Gustaf VI și a fost pentru mulți ani cel mai mare loc de muncă unic din Suedia. În prezent, are circa 6.500 de angajați.