Ford investește 230 milioane de lire într-o uzină de propulsii electrice pentru viitorul model electric de la Craiova

Ford investește 230 milioane de lire într-o uzină de propulsii electrice pentru viitorul model electric de la Craiova
scris 18 oct 2021

Ford Europe a anunțat că va transforma uzina de cutii de viteze din Halewood, Marea Britanie, în principala fabrică de producție de motoare electrice, pentru vehiculele pe care le va produce în Germania, România și Turcia.

Mașinile electrice pe care Ford le va produce la Craiova vor primi motoare electrice fabricate în Marea Britanie, după cum reiese din informațiile transmise de companie, care a anunțat că va investi până la 230 milioane de lire în actuala fabrică de transmisii din Halewood, Marea Britanie, pentru a o transforma.

Urmărește-ne și pe Google News

Uzina britanică va deveni astfel principal furnizor de grupuri de propulsie electrice „pentru viitoarele vehicule complet electrice de pasageri și comerciale vândute în Europa”. Ford a anunțat anterior că intenționează ca, din 2030, autoturismele pe care le vinde în Europa să fie exclusiv electrice. Divizia europeană a Ford se pregătește să lanseze primul său model complet electric construit în Europa, precum și primele vehicule comerciale complet electrice, unul construit în Turcia și unul în România.

Instrumente pentru o muncă remote eficientă CITEȘTE ȘI Instrumente pentru o muncă remote eficientă

Planurile constructorului american prevăd ca producția de motoare electrice să înceapă în Halewood în 2024, la jumătatea anului, cu o capactiate de 250.000 de unități anual. Investiția va fi susținută și de o contribuție din partea statului britanic și are ca scop menținerea activității și păstrarea locurilor de muncă.

„Este un pas important, care marchează primele investiții proprii ale Ford în componente pentru vehicule electrice în Europa. Va întări abilitatea noastră de a livra 100 la sută din autoturismele Ford din Europa complet electrice și două treimi din vehiculele comerciale, electrice și plug-in hybrid, până în 2030.”

“This is an important step, marking Ford’s first in-house investment in all-electric vehicle component manufacturing in Europe. It strengthens further our ability to deliver 100 per cent of Ford passenger vehicles in Europe being all-electric and two-thirds of our commercial vehicle sales being all-electric or plug-in hybrid by 2030”, a declarat Stuart Rowley, președintele Ford Europe.

„Vrem de asemenea să mulțumim Guvernului UK pentru susținerea sa pentru această importantă investiție la Halewood care reconfirmă angajamentul continuu al Ford în UK și poziția noastră că investitor de top în industria auto din această țară”.

Renault pleacă din sediul principal din Paris. Situația din România CITEȘTE ȘI Renault pleacă din sediul principal din Paris. Situația din România

Unitățile de propulsie ce vor fi produse la Halewood vor înlocui complet motorul și cutia de viteze dintr-o mașină cu combustie. Altfel spus, unitatea conține atât motorul electric, cât și componentele de transmisie care se conectează la trenul de rulare.

Sindicatele din uzina Halewood a Ford au declarat că „sunt încântate” de această decizie, care recunoaște experiența, dedicația și competitivitatea angajaților din această uzină.

Uzina Ford din Halewood a fost deținută de companie în participație alături de Magna și a fost preluată integral în acest an de Ford.

Uzina Ford din Craiova, care va primi sisteme de propulsie din Halewood, este pregătită să înceapă producția unui noi vehicul comercial de mici dimensiuni din 2023, cu motorizări cu combustie, iar din 2024, cu motorizări electrice. Ford a confirmat modelul, dar nu a anunțat și numele acestuia, fiind de presupus că va fi o nouă generație a lui Transit Courier, care va fi construit pe aceeași platformă cu Ford Puma. Acesta va fi primul automobil complet electric fabricat în România.

viewscnt
Afla mai multe despre
ford craiova
ford electric
ford courier craiova
ford puma