Toyota anunță planurile pentru noiembrie, cu noi opriri programate, dar cu o țintă ambițioasă de creștere a volumului de mașini comparativ cu anul trecut.
Toyota anunță planuri ceva mai optimiste pentru luna noiembrie, chiar dacă și-a programat noi opriri ale uzinelor sale. Constructorul nipon se bazează pe furnizorii săi și speră ca producția să fie mai mare decât cea înregistrată în noiembrie 2020, dar și față de septembrie și octombrie anul acesta. Mai concret, Toyota spune că se așteaptă să producă 850.000 până la 900.000 de autovehicule, comparativ cu 830.000 câte a produs anul trecut în aceeași lună și cu 500.000 – 600.000 cât a produs în septembrie și în octombrie 2021, în plină criză de semiconductori. Față de estimările de la începutul anului, vânzările din noiembrie vor fi mai mici cu 50.000 în Japonia și până la 100.000 pe piețele externe, apreciază compania.
Opririle pe care și le-a programat cel mai mare constructor auto din lume sunt puține, de numai o zi sau două, la uzina din Tsutsumi și la cea din Kyushu Miyata, pe trei linii de producție, și de 4 și, respectiv, cinci zile, la uzina din Iwate, pe două linii de producție și la uzina din Miyagi. Vor fi afectate modelele Corolla Sport, Camry, mai multe modele Lexus, precum și SUV-urile C-HR și Aqua, Yaris și Yaris Cross și câteva modele locale din Japonia. În total, sunt patru uzine afectate, cu șase linii de producție, dintre-un total de 14 uzine cu 28 de linii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anterior, Toyota a precizat că nu-și modifică țintele de vânzări pentru acest an, în pofida presiunii mari pe care o pune criza de semiconductori, cea care a cauzat opriri repetate în septembrie și octombrie și a generat pierderi de producție între 100.000 și 150.000 de automobile, pe cele două luni.
Estimările făcute pentru producția pe întreg anul fiscal țintesc acum un volum total de 9 milioane de vehicule.