Ford Europe își va pierde autonomia pe criterii regionale. Uzina din Craiova, prinsă între noile divizii, „Model e” și „Pro”

Ford Europe își va pierde autonomia pe criterii regionale. Uzina din Craiova, prinsă între noile divizii, „Model e” și „Pro”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 9 mar 2022

Șefii Ford au decis ca organizarea companiei la nivel global să desființeze independența afacerii din Europa, în contextul în care constructorul își separă oricum diviziile după sistemele de propulsie.

Ford Europe nu va mai fi o structură separată în cadrul companiei Ford, activitatea din această regiune urmând să fie integrată, în funcție de tipul activității, în Ford Blue sau Ford Model e. Cele două sunt viitoarele unități de business ale Ford, care vor cuprinde automobilele cu motoare cu combustie și automobilele electrice. De asemenea, activitățile specifice vehiculelor comerciale vor constitui și ele o divizie separată, alături de divizia Mobilitate și cea de finanțare. Această reorganizare ar putea afecta uzina din Craiova, însă nu este clar la acest moment în ce fel.

Urmărește-ne și pe Google News
Ce costuri presupun investițiile în acțiuni din SUA ca Tesla sau Apple, din România? Atenție la alegerea brokerului: comision zero nu înseamnă gratis! CITEȘTE ȘI Ce costuri presupun investițiile în acțiuni din SUA ca Tesla sau Apple, din România? Atenție la alegerea brokerului: comision zero nu înseamnă gratis!

Ford of Europe a fost înființată în 1967 în Irlanda, ca unitate distinctă de afaceri a constructorului american Ford, pentru a se dedica dezvoltării și producției de autovehicule specifice Europei. Ea a fost formată prin unirea mai multor unități din Europa: Marea Britanie, Germania și Irlanda. Modele precum Ford Escort, Ford Transit sau Ford Fiesta au fost create de această divizie pentru clienții din Europa. În prezent, printre creațiile exclusive ale Ford Europe se numără SUV-ul de clasă B Puma, produs la Craiova. Ford Europe are în prezent șase fabrici de automobile și mai multe unități de cercetare și producție de componente. Cea mai recent intrată în portofoliu este uzina din Craiova, cumpărată în 2008 de la statul român.

FOTO A fost lansat cel mai puternic Duster de serie construit vreodată CITEȘTE ȘI FOTO A fost lansat cel mai puternic Duster de serie construit vreodată

„Geografia va continua să fie importantă pentru noi, dar ne vom concentra mai mult pe unitățile de business în 2023 și mai departe, pe măsură ce vom raporta pe segmentele unităților de business”, a declarat John Lawler, CFO al Ford, pentru Automotive News. Mai mult, actualul șef al Ford Europe, Stuart Rowley, a primit o funcție nouă, pe lângă cea existentă: Chief Transformational and Quality Officer, fiind subordonat direct CEO-ului Jim Farley. Una dintre misiuni va fi aceea de reducere a costurilor generate de divizia de mașini cu combustie.

Viitorul Ford Europe va fi legat de viitorul celor două divizii care vor supraviețui pe termen lung, cea de vehicule electrice și cea de vehicule comerciale. Asta înseamnă că uzina din Craiova va fi în egală măsură dependentă de ambele divizii, dat fiind faptul că aici vor fi construite atât vehicule electrice, cât și LCV-uri. Nu este însă clar care dintre divizii va coordona activitatea uzinei din Craiova. Potrivit anunțurilor oficiale ale Ford, în România va începe producția unui vehicul comercial, din 2023, iar din 2024 acesta va avea și o versiune complet electrică. În același timp, există informații neconfirmate pe canale oficiale, potrivit cărora acest program va fi aplicat și modelului Puma, care ar putea primi o motorizare electrică în următorii 2-3 ani.

viewscnt
Afla mai multe despre
ford craiova
ford europe
ford model e
ford pro
ford puma
ford tourneo electric