Ford Craiova a contribuit cu peste 1 miliard de euro la afacerile Ford Otosan. Producția și vânzările uzinei se vor dubla în 2023

Ford Craiova a contribuit cu peste 1 miliard de euro la afacerile Ford Otosan. Producția și vânzările uzinei se vor dubla în 2023
scris 14 feb 2023

Investiția Ford Otosan în uzina de automobile din Craiova a început deja să producă rezultate în afacerea companiei care este deținută de Ford și de Koc Holding, în procente egale. Fabrica din Craiova a contribuit cu 20% din unitățile vândute de întreg grupul turc și cu 14% din venituri, relevă datele analizate de Profit.ro.

Ford România a adus 1,2 miliarde de euro în veniturile Ford Otosan, în primul său an de funcționare la noul proprietar, dar și un profit de 4,4 milioane de euro, potrivit datelor consultate de Profit.ro. Contribuția a fost posibilă cu ajutorul celor peste 90.000 de autoturisme vândute de uzină în Europa.

Urmărește-ne și pe Google News

Pentru compania turcă, anul 2022 a fost cel mai bun an din istorie.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
FOTO ANUNȚ Când ajunge la Făurei primul tren produs de Alstom pentru România CITEȘTE ȘI FOTO ANUNȚ Când ajunge la Făurei primul tren produs de Alstom pentru România

Ford Otosan a înregistrat în 2022 venituri de 171,8 miliarde lire, echivalentul a 8,5 miliarde euro, contribuția Ford România fiind de aproximativ 14%. Veniturile Otosan au fost mai mari cu 142% față de anul anterior, fiind înregistrate creșteri atât în vânzările pe piețele externe (în special Uniunea Europeană), la 133,2 miliarde lire, cât și pe piața internă, 38,5 miliarde lire.

Profitul operațional al Ford Otosan a fost în 2022 de aproape 20 de miliarde de lire, mai mult decât dublu față de anul anterior, iar profitul net înregistrat de compania turcă s-a ridicat la 18,6 miliarde lire (aproximativ 1 miliard euro), cu peste 10 miliarde lire în plus față de 2021. Contribuția Ford România la profitul net a fost de aproape 90 de milioane de lire, reprezentând puțin sub 10% din valoarea totală. Profitul brut al companiei a crescut cu 115%, la aproape 24 miliarde lire, creștere pe care compania o pune pe seama creșterii vânzărilor de la Craiova.

Chiar și așa, marja operațională a Ford Otosan a scăzut cu 2,1 puncte procentuale, iar marja de profit a scăzut la 10,8%, cu 1,5 pp, din cauza creșterii cheltuielilor cu aproape 400%, cheltuieli care includ și achiziția fabricii din Craiova.

Wizz Air, anchetată CITEȘTE ȘI Wizz Air, anchetată

Datele arată că Ford Otosan a atins o producție record în 2022, cu ajutorul uzinei din Craiova și al celorlalte fabrici pe care compania le operează în Turcia. În fabrica din România au fost produse 73.240 de automobile Puma și 18.588 de EcoSport (91.828 în total), iar Rata de Utilizare a Capacității de producție a fost de 73%, la Craiova, puțin sub cea înregistrată de companie în ansamblul său, 79%. În total, Otosan a produs 465.855 de vehicule (autoturisme, vehicule comerciale ușoare și vehicule comerciale medii).

Volumul de vehicule vândute de Ford Otosan a fost de 475.721 unități, valoare mai mare cu 32% față de anul anterior, în care sunt incluse și autoturismele produse la Craiova. În total, de la Craiova au fost livrate clienților 74.241 autoturisme Puma și 19.116 EcoSport.

VIDEO & FOTO Primul test-drive cu noua Dacia Jogger Hybrid: consum de diesel și prețuri de Duster CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Primul test-drive cu noua Dacia Jogger Hybrid: consum de diesel și prețuri de Duster

Pentru 2023, compania turcă, în care Ford deține 41% din acțiuni, estimează că va înregistra o dublare a producției din România, la 200 – 210 mii de vehicule, în timp ce producția din Turcia v crește la 430 – 450 mii de vehicule. Acest lucru va conduce la o nouă performanță a companiei, respectiv până la 660 mii vehicule.

Volumul ce va fi exportat din România, în 2023, a fost estimat la 195 – 205 mii de vehicule.

În 2023, Ford Otosan urmează să lanseze în producție cele două modele ale noii generații Courier, de marfă și de pasageri, iar în 2024 acestea vor primi și motorizări electrice. Ford Puma va primi și ea, în 2024, o motorizare electrică, în timp ce EcoSport dispare din activitatea fabricii din România.

viewscnt
Afla mai multe despre
ford craiova
ford otosan
ford puma
ford electrice
ford transit courier
profit ford craiova