Ford Puma, produs exclusiv în România, este cel mai vândut model al mărcii americane, în primul trimestru al acestui an pe piața locală, dar este și unul dintre cele mai vândute în Europa.
Înmatriculările de automobile Ford pe piața din România, în 2021, după trei luni, au condus marca la o cotă de piață de 10,88%, cu 3,94 puncte procentuale în plus față de anul trecut, în pofida faptului că piața auto din România a scăzut cu 22% în intervalul respectiv.
Ford spune că Puma are 14,45% cotă de piață în segmentul B-SUV (mini-utility), fiind al doilea model ca volum înmatriculat. Pe prima poziție se află Dacia Duster.
CITEȘTE ȘI Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025Pe locul al doilea în vânzările Ford se află compacta Focus, cu 436 unități și o cotă de piață de 10,48%, și Kuga, cu 9,9% din segmentul său.
Potrivit Ford, echiparea cu cea mai mare popularitate printre români este 1.0 mildhybrid, de 125 CP, în echipare Titannium, cu culoarea Desert Island.
CITEȘTE ȘI Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X Romania“Suntem mulțumiți de rezultatele pe care le-am obținut în primul trimestru din 2021, având în vedere provocările vizibile din această perioadă. Ford Puma rămâne un model deosebit de important pentru piața din România și în 2021. Mai mult, sunt încântat să observ preferința din ce în ce mai mare a românilor pentru modelele electrificate”, a transmis Cristian Prichea, director general al Ford România NSC.
Ford Puma este produs exclusiv la fabrica din Craiova începând cu a doua jumătate a anului 2019, începând de anul trecut el având în gamă și versiunea de performanță, Puma ST.
CITEȘTE ȘI Dacia - pe locul 1 în Topul select al propulsiilor alternative din Germania, alături de Tesla Model 3 și Toyota MiraiFord Puma este unul dintre cele mai bine vândute SUV-uri de clasă mică din Europa, fiind în cocnurență directă cu cele mai puternice modele similare ale Stellantis și VW Group.
Ford, lider pe segmentul de vehicule comerciale
Compania americană este lider și pe segmentul vehiculelor comerciale, în România, cu un volum de 835 vehicule înmatriculate și o cotă de piață de 15,7%, cu o ușoară creștere față de perioada similară de anul trecut.
CITEȘTE ȘI Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legală“Faptul că toate modelele din portofoliul de vehicule comerciale Ford au înregistrat creșteri de cotă de piață în primul trimestru din 2021, față de aceeași perioadă a anului trecut demonstrează versatilitatea gamei de vehicule comerciale Ford, cât și calitatea serviciilor oferite de dealerii specializați, capabili să găsească soluții eficiente pentru orice nevoie prezentată de clienții noștri de flote”, a mai spus Cristian Prichea.
Pe lângă Transit Connect și Transit Custom, modele cu cote mari de piață în segmentele lor, Ford are și cel mai vândut pick-up din România, Ranger, cu o pondere de 41,29% în segmentul pickup-urilor. Modelul Ford a crescut cu 8,56 puncte procentuale față de anul trecut, pe o piață în scădere.