VIDEO Ford surprinde cu activarea sistemului de conducere autonomă BlueCruise în Europa. Cum pot avea acces proprietarii români. Clienții din România, beneficii pe jumătate

VIDEO Ford surprinde cu activarea sistemului de conducere autonomă BlueCruise în Europa. Cum pot avea acces proprietarii români. Clienții din România, beneficii pe jumătate
scris 31 iul 2024

Ford a făcut un anunț important pentru proprietarii de automobile din Europa care sunt echipate cu sistemul de conducere fără mâini, denumit BlueCruise. Sistemul a fost aprobat în Uniunea Europeană și va putea fi cumpărat la achiziția mașinilor Mustang Mach-E, inclusiv în România.

BlueCruise este numele tehnologiei Ford care coordonează sistemele esențiale ale mașinii, accelerație, frână, direcție, pentru ca mașina să poată rula până la viteze de autostradă, fără intervenția șoferului. Sistemul este încadrat la Nivelul 2, conform SAE, și a fost lansat în urmă cu un an în SUA, clienții mașinilor compatibile putând să acceseze această tehnologie pe baza unui abonament. Primele mașini pe care a fost lansat au fost Mustang Mach-E, la care s-au adăugat modelele americane Explorer, F-150, F-150 Lightning și Expedition, acestea fiind echipate cu sistemele care permit utilizarea acestui tip de rulare autonomă.

Urmărește-ne și pe Google News

Ulterior, Ford a început să obțină autorizarea în Europa, primele țări fiind Marea Britane și Germania, încă de anul trecut. Acum, tehnologia a fost aprobată de Comisia Europeană pentru utilizare în 15 țări europene, pe autostrăzile care sunt încadrate în Zone Albastre, cele pe care se poate circula în siguranță.

Clienții din România, beneficii pe jumătate

Pentru clienții din România, activarea sistemului Blue Cruise aduce beneficii doar parțial, pentru că legislația română nu permite utilizarea acesteia. Din acest motiv, clienții Mustang Mach-E care achiziționează sistemul de conducere fără mâini Blue Cruise îl pot folosi doar în afara țării, pe autostrăzile care oferă condiții specifice. „În România, BlueCruise poate fi achiziționat pentru a fi utilizat în Europa, nefiind permisa utilizarea pe drumurile publice din România, ca urmare a restricțiilor imperative ale legislației în vigoare în materia circulației pe drumurile publice”, spun cei de la Ford.

FOTO Aviz pentru un nou drum expres în România CITEȘTE ȘI FOTO Aviz pentru un nou drum expres în România

În total, sunt peste 135.000 de kilometri de autostrăzi europene considerate Zone Albastre, iar Blue Cruise devine tehnologia cu cea mai vastă acoperire în Europa.

Ford spune că sunt peste 420.000 de vehicule Ford și Lincoln echipate cu BlueCruise, însă cele din Europa însumează mult mai puțin, având în vedere că aici doar modelul Mustang Mach-E cumpărat de acum înainte este compatibil. Pentru clienții care dețin deja un astfel de automobil, accesul la BlueCruise va fi permis în viitor, printr-o actualizare de software.

"Credem că BlueCruise poate face condusul pe autostrada mai ușor si mai plăcut, indiferent de distanțe, iar disponibilitatea lui ne va permite să oferim unei plaje mai mari de clienți acces la BlueCruise în toată Europa", a declarat Ashley Lambrix, director general BlueCruise, Ford Motor Company. "Extinderea disponibilității Zonelor Albastre dincolo de Marea Britanie, Germania și Spania este, de asemenea, o piatră de hotar uriașă pentru noi, permițând clienților să utilizeze BlueCruise pentru călătorii în mai multe țări."

ANUNȚ Numărul mașinilor electrice continuă să crească rapid. Puțin probabil să se modifice dominația Chinei CITEȘTE ȘI ANUNȚ Numărul mașinilor electrice continuă să crească rapid. Puțin probabil să se modifice dominația Chinei

Cum funcționează BlueCruise

Tehnologia BlueCruise este una de tip Level 2, adică „mâini libere, privirea la drum”, cel mai simplu sistem de conducere autonomă. Odată ce a fost activat, senzorii și camerele video monitorizează mediul în care rulează mașina, transmit informațiile către computerul central, care controlează direcția, accelerația, frânarea, poziționarea în banda de circulație și distanțele de siguranță față de vehiculul din față. Sunt monitorizate inclusiv marcajele rutiere, limitele de viteză și condițiile de trafic, fiind posibilă astfel rularea până la viteza maximă de autostradă dar și oprirea completă în ambuteiajele din trafic.

Șoferul este obligat să păstreze privirea la drum, fiind monitorizat de o cameră amplasată în habitaclu. La nevoie, șoferul trebuie să preia controlul mașinii în cel mai scurt timp.

Doar la nivelul următor, Level 3, șoferii vor putea lua privirea de la drum, pentru a folosi telefonul sau pentru alte activități, în timp ce se află la volan.

Înainte de activarea serviciului, clienții vor avea la dispoziție o perioadă de încercare gratuită de 90 de zile pentru a experimenta modul în care funcționează BlueCruise. Ulterior, sunt disponibile abonamente lunare sau anuale.

viewscnt
Afla mai multe despre
ford bluecruise
conducere semiautonomă