Ford anunță concedieri în Germania după ce a renunțat la fabricarea modelului C-Max

Ford anunță concedieri în Germania după ce a renunțat la fabricarea modelului C-Max
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 dec 2018

Ford a inițiat negocieri cu sindicatele pe tema reducerii de locuri de muncă în uzina Saarlouis, din Germania, în urma deciziei de oprire a producției C-Max și Grand C-Max. În urmă cu câteva zile Ford a anunțat o restructurare a activității și schimbarea unor directori care au ca misiune această restructurare.

Ford se află în plină campanie de restructurare a activității, în special în Germania și Marea Britanie, fiind anunțați, deja, noi responsabili cu procesul de reducere a costurilor și restabilire a marjei de profit la 6 procente. Deși nu au fost anunțate oficial, deciziile de oprire a producției pentru modelele nevandabile, între care C-Max și Grand C-Max, continuă cu negocieri cu sindicatele, pentru reducerea de personal în uzina în care aceste modele sunt fabricate. Potrivit Automotive News, cei de la Ford au confirmat că „au început negocierile pentru oprirea având ca obieciv oprirea producției C-Max/Grad C-Max la Saarlouis”. În aceeași uzină este fabricat modelul Ford Focus, care va continua să fie produs. Reprezentanții Ford au spus că menținerea celor două modele ar presupune investiții foarte mari, pentru ca acestea să respecte în continuare cerințele legale. Este vorba despre noua omologare pe standard WLTP, cae nu este doar anevoioasă ca timp, ci și costisitoare.

Urmărește-ne și pe Google News

Discuțiile pleacă de la propunerea ca uzina să rămână doar cu două schimburi, ceeea ce s-ar traduce printr-o reducere cu 1600 de locuri de muncă, din cei circa 6.190 angajați.

Carlos Ghosn și Nissan, inculpați oficial de procurorii japonezi. Mandatul de arestare a fost prelungit automat CITEȘTE ȘI Carlos Ghosn și Nissan, inculpați oficial de procurorii japonezi. Mandatul de arestare a fost prelungit automat

Programul de restructurare anunțat de Ford se numește „Sprint to 6 Reset and Redesign”, cu referire la marja de 6 procente, pe care, au precizat ulterior cei de la Ford, ar trebui să o atingă până în 2020 toate modelele.Vineri, Ford a anunțat schimbări importante în managementul unităților din Europa, în special al business-ului din Germania și Marea Britanie, comunicatul oficial anunțând planul intitulat „Sprint to 6 Reset and Redesign”. Numele planului se referă la ținta de 6% pentru marja de profit, însă nu este precizat și un deadline al acestei ținte.

Potrivit anunțului oficial, Ford mizează pe susținerea producției de SUV-uri, care generează în acest moment un procent mare din vânzări și sunt profitabile pentru companie. Acesta este motivul pentru care uzina din România nu va fi afectată de aceste restructurări, ci s-ar putea bucura de noi angajări, pentru introducerea celui de-al doilea model în producție, anunțat deja de companie.
 

viewscnt
Afla mai multe despre
ford
saarlouis
c-max
grand c-max
ford europe