Fiat Chrysler Automobiles și PSA Group urmează să anunțe miercuri detaliile memorandumului de înțelegere pe care ambele companii l-au aprobat în ședințele board-urilor proprii, potrivit informațiilor neoficiale.
Miercuri este așteptată conferința de presă comună care anunță fuziunea celor două companii, Fiat Chrysler și Peugeot SA (PSA Group), o mișcare ce va aduce un jucător de top pe piața auto globală, cu o valoare de circa 50 de miliarde de euro, care ar deveni al patrulea producător mondial de autovehicule.
Toate informațile apărute în spațiul public provenind din surse din interiorul celor două companii arată că memorandumul are, în linii mai, aceleași repere anunțate în 31 octombrie, când a apărut pentr prima dată ceastă informație legată de fuziune.
Toți acționarii importanți, inclusiv cei sensibili, cum este statul francez, au aprobat și au încurajat formarea noii companii. Familia Peugeot și chinezii de la Dongfeng sunt și ei susținători ai acestui parteneriat.
CITEȘTE ȘI Chinezii se bat pe Mercedes: Beijing Automobile vrea să ajungă la 10% din Daimler și să primească un loc în consiliul de administrațieDatele esențiale arată că FCA-PSA va avea sediul în Olanda, va fi condusă de John Elkan, din partea familiei Agnelli, ca președinte, și Carlos Tavares, din partea familiei Peugeot, ca CEO, va avea un consiliu de administrație format din 11 persoane, cinci de la Peugeot și cinci de la Fiat, la care se va adăuga Tavares. Compania va avea aproape 9 milioane de vehicule vândute anual, la momentul anunțului, sub nu mai puțin de 13 mărci. Carlos Tavares, CEO-ul viitoarei companii, a declarat că nu are în plan să elimine niciuna dintre mărcile existente în portofoliul celor două companii. PSA va veni cu Peugeot, Citroen, DS, Opel și Vauxhall, în timp ce FCA deține Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Ram, Alfa Romeo, Maserati și Lancia, la care se adaugă Fiat Professional și Abarth, subbranduri ale Fiat.
Procedura de fuziune ar putea să se încheie abia spre sfârșitul anului viitor, după ce vor fi parcurse toate procedurile de aprobare de la autoritățile antitrust de pe piețele pe care cele două activează.