Fiat va renunța la motorizările diesel pentru modelele Panda și 500, potrivit unor informații neconfirmate de companie, din cauza vânzărilor slabe și a normelor WLTP.
Fiat Chrysler Automobile urmează să scoată din oferta mărcii Fiat versiunile de motorizare diesel pentru modelele de clasă mică Panda și 500, după cum scrie Automotive News, care citează surse din interiorul companiei. Cele două modele au vânzări modeste cu aceste motoare, iar introducerea normelor WLTP pentru testele de emisii a grăbit această decizie.
Planul de dezvoltare al FCA pe următorii 3 ani, prezentat de Sergio Marchionne în luna iunie, cu puțin timp înainte de tragica dispariție a șefului companiei, prevedea eliminarea treptată a motorizărilor diesel, până în 2021, de pe toate modelele, în paralel cu introducerea motoarelor electrificate.
CITEȘTE ȘI Bosch lansează propriul serviciu de van-sharing în Germania, la concurență cu clienții din industria autoMotoarele diesel 1.3 litri mai acoperă doar 15% din vânzările modelului Panda, în timp ce pentru modelul Fiat 500 doar 5% din vânzări sunt diesel. Versiunile preferate de clienți sunt cele cu motoarele de 1.2 litri benzină, motor aspirat, de 69 CP, și 0.9 litri turbo, de 85 CP.
Cele două modele, Panda și 500, asigură aproape jumătate din vânzările Fiat în Europa, potrivit datelor Jato Dynamics.