AAA Auto, unul dintre cei mai mari dealeri de mașini second-hand din Europa Centrală, se pregătește să revină în România, piață pe care a abandonat-o în 2009 din cauza crizei

AAA Auto, unul dintre cei mai mari dealeri de mașini second-hand din Europa Centrală, se pregătește să revină în România, piață pe care a abandonat-o în 2009 din cauza crizei
scris 11 oct 2018

Grupul ceh AAA Auto, printre cei mai mari comercianți de mașini rulate din Europa Centrală și de Est, se pregătește să revină în România, piață pe care a abandonat-o în 2009 din cauza crizei financiare.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

AAA Auto a intrat pe piața românescă în 2005, când a înființat o filială la București. În 2009, pe fondul crizei economice și financiare, grupul a decis să închidă filiala din România, restrângându-și puternic operațiunile locale. Ulterior, cehii s-au retras complet din România.

Urmărește-ne și pe Google News

Acum, intenția indicată în presa locală este că AAA Auto va reveni pe piața românească, din 2020.

Afacerile cu mașini au frânat puternic CITEȘTE ȘI Afacerile cu mașini au frânat puternic

În plus, AAA Auto s-ar putea lista în acest an pe bursa din Praga.

Fondat în 1992, grupul AAA Auto este unul dintre principalii dealeri de automobile de ocazie din Europa Centrală și de Est, având peste 40 de centre auto în Republica Cehă, Ungaria, Polonia și Slovacia.

Înaintea crizei financiare, devenise cel mai mare dealer de mașini second hand din Europa Centrală, cu mai mult de 250.000 de mașini vândute până în 2007.

Tranzacție: Grupul nipon Asahi Kasei cumpără fabrica European Interior din Afumați, producător de huse pentru Fiat. Tranzacție globală de peste 1 miliard de dolari CITEȘTE ȘI Tranzacție: Grupul nipon Asahi Kasei cumpără fabrica European Interior din Afumați, producător de huse pentru Fiat. Tranzacție globală de peste 1 miliard de dolari

În primul semestru din 2008, ultimul de dinaintea retragerii de pe piața română, AAA Auto înregistrase o scădere de 34% a vânzărilor realizate în România, la 840 de unități, în condițiile în care avea o țintă de vânzări anuale de 3.000 de unități. Doar 2% în totalul vânzărilor grupului era realizat în România.

În 2009, compania a fost preluată de Sixt Group România, operațiune în urma căreia a fuzionat cu SixtNew Kopel, și a fost rebranduită ca AAA New Kopel.

În primele nouă luni ale acestui an, vânzările grupului au atins 64.000 de mașini, în creștere cu 12% față de aceeași perioadă din 2017.

Pentru întreg anul curent, AAA Auto estimează vânzări de 84.000 de mașini.

viewscnt
Afla mai multe despre
aaa auto
masini ocazie
second-hand
revenire