Constructorul de mașini sport de lux Ferrari a demarat programul de dezvoltare a unui SUV, ca parte a planurilor de lărgire a gamei de produse și de creștere a profitului companiei.
Informația legată de posibilitatea ca Ferrari să construiască un SUV nu este nouă, însă este prima dată când surse din industrie confirmă acest lucru. După ce în urmă cu câteva săptămâni un zvon legat de un crossover marca Ferrari a apărut în presa de specialitate, acum Automoitve News confirmă informația pe baza unor informații din inside.
Noul model va fi un „utility vehicle” și va avea ca scop dublarea profitului Ferrari în următorii 5 ani. Ideea îi aparține lui Sergio Marchionne, care a preluat conducerea brandului exclusivist și a intrat în ultimul ciclu de management, înainte pensionării sale, din 2021. Lansarea ar presupune depășirea limitei de 10.000 de vehicule care permite companiei să nu depășească limitele de emisii imuse de UE.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ferrari ar urma să îngorașe rândul constructorilor de mașini sportive care nu au rezistat tentației de a introduce un SUV în gamă. Porsche, Aston Martin dar mai ales Maserati și Lamborghini au șocat la momentul la care au anunțat că vor construi un SUV. Ulterior, publicul s-a obișnuit cu ideea și piața a început să consume intens aceste crossovere sport de lux.
Pe de altă parte, Ferrari are o experiență nu tocmai reușită cu modelul FF (de la Farrari Four), un Grand Tourer 2+2 care nu s-a bucurat de succesul preconizat la lansare. După doar patru ani, cei de la Ferrari au decis să-i redeseneze caroseria și să-l redenumeascăt GTC4Lusso, în încercarea de a face uitat acest model. Potrivit unor informații neconfirmate, noul proiect poarăt numele de cod F16X, ceea ce ne duce cu gândul, evident, la 4x4=16, gluma preferată a copiilor legată de mașinile offroad. Dacă SUV-ul Ferrari va fi lansat cu succes în China, ar putea suplimenta cu circa 2.000 de unități anual vânzările mărcii.
Ferrari s-a desprins în 2016 din Fiat Chrysler Automobile (FCA), un grup creat de Sergio Marchionne prin preluarea companiei americane de către Fiat la scurt timp după ieșirea din insolvență a acesteia. Cea mai profitabilă divizie a grupului Fiat a devenit independentă, având în același timp și o ofertă publică prin care 20% din acțiuni au fost scose la vânzare. Acționarii FCA au primit 80% din acțiunile Ferrari, restul fiind vândute pe bursă. Ambele companii sunt conduse de Sergio Marchionne, fostul șef legendar al mărcii sport, Luca di Montezemolo fiind îndepărtat în urma unor tensiuni legate de modul în care trebuie să evolueze Ferrari.