Uzina Dacia de la Pitești produce din nou modele Renault, pentru unele piețe din regiune pe care sunt comercializate mașini Dacia cu sigla Renault, chiar dacă acestea nu apar în statisticile uzinei raportate public.
Mai multe autoplatforme încărcate cu mașini Renault de la Uzina Dacia din Mioveni au fost fotografiate pe drumurile din Argeș, având cel mai probabil ca destinație portul Constanța, unde urmează să fie încărcate pentru piețe din regiunea Euroasia sau Africa. Nu este o premieră pentru uzina românească, prima serie de mașini Renault fiind introdusă în fabricație odată cu a doua generație Logan.
Începând din 2012, Renault Symbol a intrat în fabricație la Mioveni, fiind destinat piețelor din Turcia și Africa. Ulterior, o bună parte a producției a fost transferată în Algeria, în special cele pentru piața locală, mașinile fiind produse pe bază de SKD (kituri semicomplete) expediate de la Mioveni. Uzina Dacia nu a mai anunțat public că fabrică și mașini Renault, numărul modelelor Renault Symbol produse aici fiind unul redus. Acum, noile Renault Sandero Stepway, care au fost fabricate la Mioveni, cresc volumul de automobile Renault fabricate în România.
Reprezentanții uzinei nu au răspuns solicitărilor noastre, până în acest moment, referitor la numărul autovehiculelor Renault fabricate în România și destinația acestora. Una dintre consecințele fabricării acestor mașini la Pitești este diminuarea numărului de modele Dacia produse, dat fiind faptul că uzina raportează modelele și nu marca. Astfel, știm că anul trecut la Mioveni au fost produse 313.000 unități, mai puține cu circa 2% față de 2016, însă nu știm exact câte dintre acestea au fost Dacia și câte Renault.
Una dintre piețele pe care ar putea ajunge aceste mașini este Africa de Sud, unde mașinile românești sunt vândute sub sigla Renault. De altfel, potrivit informațiilor neoficiale, Renault a decis începând de la faceliftul Duster, din 2014, să producă mașinile pentru Africa de Sud în România, și nu în India, de unde erau expediate anterior. Mașinile fabricate la Mioveni cu logo Renault sunt mult mai profitabile pentru companie decât cele sub marca Dacia. De exemplu, Renault Sandero este vândut în Africa de Sud cu prețuri începând de la 12.800 de euro, în timp ce un Renult Duster pleacă de la 17.000 de euro.
În regiunea Eurasia, dar și în cea africană, mai multe piețe vând mașinile Dacia cu sigla Renault: Kazakhstan, Rusia, Egipt, Africa de Sud, Ucraina și EAU, în timp ce, peste Ocean, toate țările din America de Sud vând modelele din familia Logan exclusiv sub sigla Renault.