Piața auto globală a ajuns, anul trecut, la 86,05 milioane de vehicule, o creștere de 2,4%, respectiv 2 milioane de vehicule noi vândute în plus, față de 2016.
Industria auto a vândut cu 2,4% mai multe vehicule, de pasageri sau comericiale, anul trecut, în comparație cu 2016, după cum arată datele colectate de Jato Dynamics din 52 de țări ale lumii.
Cea mai mare creștere a avut-o segmentul SUV-urilor, care au ajuns să dețină cea mai mare cotă de piață în SUA, China și Europa, în timp ce în zonele asiatice și în America de Sud acestea nu sunt la fel de populare. Acestea din urmă au comportamente diferite. În Asia - Pacific, dar și în America de Sud, cele mai vândute au fost mașinile subcompacte, în timp ce în Japonia segmentul cel mai popular a fost cel al mașinior de clasă mică, cunoscute și sub numele de city-car.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Analiștii sunt de părere că este doar o chestiune de timp până ce SUV-urile vor ajunge la fel de cumpărate și în aceste piețe. Anul trecut au fost vândute 27,85 milioane de SUV-uri, 34% din piața globală, cu 12,7% mai multe, ceea ce înseamnă că au fost vândute cu 3,14 milioane de SUV-uri mai multe, față de 2016.
SUV-urile compacte au reprezentat 40% din piața de astfel de vehicule, fiind vândute cu 9,2% mai multe. Dar cea mai mare creștere în segmentul SUV-urilor a fost înregistrată de cele medii, D-SUV, cu 16,6% mai multe. De asemenea, cele mai mari SUV-uri, E-SUV, au crescut cu 15,7%. Aceste două subsegmente sunt extrem de populare în SUA și China, cele mai mari două piețe ale lumii, astfel că au surclasat vânzările tot mai mari de B-SUV-uri, din Europa.
Din punct de vedere al creșterilor, nu mai puțin de 13 state au vândut cu peste 10 procente mai multe mașini, compensând astfel piețele în declin, precum Marea Britanie, Mexic, Coreea de Sud sau SUA. Brazilia, o țară care s-a aflat în criză în 2016, pe piața auto, a revenit anul trecut, cu o creștere de aproape 10 procente. O creștere mare a avut și India, care ar putea să depășească în curând Germania, ca număr de vehicule vândute.
Pe modele, Ford F a rămas cel mai vândut automobil din lume, fiind urmat, ca de obicei, de Toyota Corolla și Volkswagen Golf. Vânzările modelului american au crescut cu 9 procente șia depășit pentru prima dată pragul de 1 milion de unități vândute, în timp ce celelalte două modele din top 3 au pierdut câteva procente din clienți.
Cel mai vândut SUV din lume a fost Nissan X-Trail, aflat pe locul patru în clasamentul general, fiind urmat de Honda RAV4 și Honda CR-V. Cel mai vândut SUV european a fost VW Tiguan, locul 8 în clasamentul general.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Afacerile Dacia și ale familiei Logan la nivel global în 2017: 1.3 milioane de mașini, circa 35% din vânzările RenaultMotoarele pe benzină au câștigat teren în fața dieselului, fiind cu aproape 2 milioane de unități mai multe mașini pe benzină decât în urmă cu un an, în timp ce dieselul a scăzut sub 14 milioane, iar vehiculele cu propulsie alternativă (electrice și hibird) au urcat la 3,79 milioane unități. La acest capitol, liderul AFV a fost Toyota Prius, fiind și pionierul acestui segment, însă în categoria vehiculelor electrice este consemnată poziția de lider a modelului chinezesc BAIC EC, care a ajuns la 87.000 de untiăți și a depășit Tesla Model S în clasamentul celor mai vândute mașini electrice la nivel global. Pe următoarele locuri s-au situat Nissan Leaf, ZD Shidou și Tesla Model X. Totalul vehiculeleor pur electrice a fost de 668.000 de unități.
Europa rămâne lider la capitolul diesel, cu aproximativ 60% din vânzările globale cu astfel de motoare, în ciuda faptului că Norvegia este țara din lume cu cea mai mare pondere a vehiculelor cu propulsie alternativă.