Aproape 1.500 de VW Touareg vor fi chemate în service în România în cadrul unei campanii care a fost inițiată de producătorul german la nivel global. Peste 57.000 de autmobile Touareg cu motor diesel 3.0 TDI vor trece printr-o actualizare de soft care va schimba parțial comportamentul motorului.
Porsche România a notificat ANPC cu privire la o rechemare a unui lot de 1484 de autoturisme VW Touareg, pentru „actualizarea software-ului unității de comandă a motorului”, potriviti descrierii defecțiunii pe formularele oficiale. Mai departe, descrierea vorbește despre „o măsură de robustețe, pentru a asigura capacitatea funcțională rapidă și completă a sitemului de tratare ulterioară a gazelor arse, la pornirea la rece”.
Deși sună inofensiv, acțiunea face parte din campania inițiată în urma acuzațiilor aduse VW de KBA, autoritatea federală din Germania, care a spus că motorul dispune de dispozitive care se comportă diferit în cazul testelor de emisii, față de rularea pe șosea. Campania vizează 57.600 de automoible la nivel global, dintre care 25.800 sunt în Germania.
Potrivit KBA, „două dispoziive inadmisibile au fost găsite la examinarea VW Touareg 3.0 diesel Euro 6, de către angajații autorității federale”. Este vorba, în primul rând, despre reducerea emisiilor printr-o „strategie de încălzire”, activată pe respectivul model, când este examinat pe bancul de testare în regimul de testare nou introduse în UE (NEFZ). În al doilea rând, a fost detectată o altă „strategie” care restricționează ilegal utilizarea de AdBlue. Lichidul pe bază de uree AdBlue, are ca scop reducerea emisiilor de NOx, prin tratarea gazelor arse.
CITEȘTE ȘI FOTO TEST DRIVE Ford EcoSport, noua vedetă a industriei auto românești, pe șoselele din RomâniaScrisoarea Porsceh Romania către clienți confirmă faptul că rechemarea face parte din această campanie. „Într-un interval de fabricație limitat, au fost montate motoare diesel cu un software al unității de comandă a motorului din cauza căruia valorile de oxizi de azot (NOx) se înrăutățesc la comparația dintre funcționarea pe standul de probe (NEFZ) și funcționarea în condiții reale de deplasare. Din acest motiv este necesară reprogramarea unității de comandă a motorului. Actualizarea software, a cărei adecvare și eficiență s-a verificat amănunțit, este acum disponibilă și pentru autovehiculul dumneavoastră. În legătură cu această actualizare software, Volkswagen AG confirmă specificațiile anterioare ale producătorului cu privire la consumul de combustibil și emisiile de CO2. Se respectă valorile limită de emisii aferente normei de poluare Euro 6. De asemenea, odată cu introducerea noului software rămân nemodificate puterea maximă a motorului și momentul motor maxim determinate inițial. Prin actualizarea software-ului, durabilitatea motorului și a sistemului de tratare ulterioară a gazelor arse nu se modifică negativ.”
Acțiunea vine după o altă campanie, inițiată de Porsche, pentru modelul Cayenne, echipat cu același motor, de origine VW.
VW a dezvoltat un nou software pentru modelele din campanie care este instalat în cadrul operațiunii din service, procedura de actualizare fiind estimată la aproximativ o oră.