Majoritatea aflată la guvernare are în lucru un proiect de lege prin care va fi reglementată activitatea de transport, cu referire inclusiv la servicii de transport de tipul platformei Uber, au declarat pentru Profit.ro surse oficiale.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Potrivit surselor citate, guvernanții nu se opun acestui tip de serviciu, în special din perspectiva faptului ca Uber este unul din cei mai importanți plătitori de TVA din sectorul transporturilor.
”Uber este unul din cei mai buni plătitori de TVA, pe de o parte. Pe de altă parte, situația legală a acestui tip de platforme trebuie reglementată prin lege. A fost dată deja în lucru elaborarea unei astfel de legi, iar aceasta va fi adoptată la nivel de Parlament”, au declarat sursele menționate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Curtea de Justiție a UE a decis, miercuri, într-un proces deschis de o asociație a șoferilor de taxi din Barcelona, să serviciile furnizate de compania de ridesharing Uber sunt încadrate drept „serviciu în domeniul transporturilor” și sarcina de a reglementa condițiile prestării unor asemenea servicii revine statelor membre.
După decizia Primăriei București, Uber a transmis că, la o primă vedere, modificările nu afectează servicii ca Uber, dar că analizează situația.
CITEȘTE ȘI Tudose își face semnul crucii aflând de la Profit.ro cum tinerii din programul Start Up Nation sunt ironizați de minister: Suntem în Post, altfel comentariul ar fi foarte bogat proteicÎncă din aprilie, transportatorii și taximetriștii care fac parte din Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) au organizat proteste în fața sediului Guvernului împotriva Uber, nemulțumiți că pierd clienți.
Primarul general a anunțat, la începutul lunii decembrie, intenția de a modifica regulile de desfășurare a transportului în regim de taxi în Capitală. Gabriela Firea afirma, după o întâlnire cu reprezentanții taximetriștilor, că vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează in prevederile legale, aceștia reclamând, printre altele, "concurența neloială practicată prin sistemele de aplicații online ce oferă servicii ilegale de taximetrie".
Uber a reacționat spunând că serviciile de carsharing, de taxi și transportul în comun constituie, împreună, soluții care pot duce la reducerea aglomerației, a poluării și pot rezolva problema parcărilor din București.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Sistemul achizițiilor publice a fost schimbat: Prag special pentru contractele autorităților locale. Achizițiile directe mici nu vor mai fi publicate în SEAPUber a fost înființată în 2009 în Statele Unite ale Americii, cu scopul a rezolva o problema simplă - cum poți comanda o cursă la atingerea unui buton. Din februarie 2015, Uber este prezent și în România, în București și, din 2016 și la Cluj, Brașov și Timișoara.
Anul trecut, Uber a înregistrat în România o cifră de afaceri de 4,52 milioane de lei, de la 1,53 milioane de lei în 2015, și un profit net de 155.816 lei, în creștere cu 181,6% față de anul precedent. Concurentul Uber pe piața locală este startup-ul estonian Taxify, o aplicație lansată în vara anului trecut în România, deocamdată doar în București.
Concurentul Uber pe piața locală este startup-ul estonian Taxify, o aplicație lansată în vara anului trecut în România, deocamdată doar în București.