DOCUMENT Asociația Societăților de Service Auto susține că are o criză pe piața mecanicilor auto și cheamă chinezi să lucreze în service. "Angajatii cu experiență au ajuns să șantajeze patronii!"

DOCUMENT Asociația Societăților de Service Auto susține că are o criză pe piața mecanicilor auto și cheamă chinezi să lucreze în service. "Angajatii cu experiență au ajuns să șantajeze patronii!"
scris 4 dec 2017

Asociația Societăților de Service Auto Independente cere Ambasadei Chinei sprijin pentru recrutarea și relocarea muncitorilor chinezi care să lucreze în centre de reparații auto, argumentând că de 5 ani nu găsește suficient personal pe piața românească, deficitul forței de muncă fiind estimat la la 20.000 de persoane. Organizația prezintă și salariile pe care le pot primi chinezii dornici să lucreze în service-uri auto.

Pentru a intra în atenția ambasadei, Asociația a transmis acesteia o scrisoare de intenție pentru derularea unui program de recrutare și relocare de forță de muncă în România pentru cetățenii chinezi, în domeniul reparațiilor auto.

Urmărește-ne și pe Google News
Cât de important este internetul pentru succesul unei afaceri. Studii de caz: Lagardère Travel Retail, Julius Meinl și lanțul Teilor, principali jucători pe piață CITEȘTE ȘI Cât de important este internetul pentru succesul unei afaceri. Studii de caz: Lagardère Travel Retail, Julius Meinl și lanțul Teilor, principali jucători pe piață

Conform documentului, angajatorii români oferă salarii între 500-800 euro net pentru specialiștii cu minimum 3 ani de experiență pentru calificări precum tinichigerie, vopsitorie, mecanică, electrică și diagnoză auto. Totodată, sunt oferite salarii între 250 – 300 de euro net pentru spălătorii auto, domeniu unde nu este necesară experiență.

În afară de aceste salarii, angajatorii asigură suplimentar cazare și mâncare pentru expați. 

Opt din zece service-uri auto din România lucrează sub capacitatea proiectată din cauza lipsei de personal calificat, iar numărul în creștere de înmatriculări auto din România presupune și asigurarea unui număr suficient de angajați calificați în acest domeniu care să presteze activitățile specifice de reparare și întreținere a parcului auto național.

INTERVIU Paul H. Smith, președinte CFA Institute, despre tăierea contribuțiilor la pensiile private: Furtul sponsorizat de stat a avut arareori sau niciodată consecințe fericite! CITEȘTE ȘI INTERVIU Paul H. Smith, președinte CFA Institute, despre tăierea contribuțiilor la pensiile private: Furtul sponsorizat de stat a avut arareori sau niciodată consecințe fericite!

“Angajatii cu experiență au ajuns să șantajeze efectiv patronii de service-uri, profitând de lipsa de forță de muncă pregătită în acest domeniu și nu acceptă salarii sub 1.000-1.400 de euro net. Este dificil să asiguri unui angajat un astfel de salariu lună de lună, în condițiile de instabilitate și lipsă de predictibilitate legislativă și fiscală, așa cum se prezintă mediul de afaceri românesc. În astfel de situații, în relația dintre angajat și angajator, mecanismele de cerere și ofertă eșuează, pentru că apar dezechilibre între pretentile angajaților și posibilitățile angajatorului”, susține Cristian Muntean, Președinte ASSAI. 

DOCUMENT Asociația Societăților de Service Auto susține că are o criză pe piața mecanicilor auto și cheamă chinezi să lucreze în service.

DOCUMENT Asociația Societăților de Service Auto susține că are o criză pe piața mecanicilor auto și cheamă chinezi să lucreze în service.

viewscnt
Afla mai multe despre
mecanici auto
china
assai