Ministrul Transporturilor susține că metroul spre Otopeni va fi gata ”cu siguranță” până în 2020, deși abia va aplica pentru finanțare

Ministrul Transporturilor susține că metroul spre Otopeni va fi gata ”cu siguranță” până în 2020, deși abia va aplica pentru finanțare
scris 20 dec 2017

Ministerul Transporturilor va depune săptămâna viitoare documentația de aplicație pentru atragerea banilor UE spre Magistrala de metrou M6 1 Mai - Aeroportul Otopeni, ministrul de resort, Felix Stroe, susținând că linia de metrou va fi cu siguranță finalizată până în 2020, când România va găzdui meciuri ale Campionatului European de Fotbal. Proiectul are însă termen de execuție 4 ani, nefiind lansată nicio licitație pentru construcție, astfel încât, în cel mai fericit caz, ar putea fi finalizat abia în 2022, după Campionatul European.

Astăzi, în ședința de guvern, premierul Mihai Tudose l-a întrebat pe ministrul Transporturilor dacă linia de metrou spre aeroport va fi finalizată până la începerea Campionatului European de Fotbal.

”Această magistrală cu siguranță va fi gata în anul 2020...până în anul 2020... adică va fi gata la timp pentru angajamentul care îl are România cu activitățile din anul 2020”, a răspuns ministrul Transporturilor.

Cum să joci la Bursă cu șanse duble de profit CITEȘTE ȘI Cum să joci la Bursă cu șanse duble de profit

El a adăugat că, pe 27 decembrie, ministerul va depune documentația pentru aplicația de finanțare, în valoare de 1,327 miliarde de euro fără TVA.

Ministerul Transporturilor anunțase anul trecut construirea unei linii de tren ușor, de suprafață, între București și aeroportul Henri Coandă din Otopeni, care să fie finalizată mai repede decât Magistrala 6 de metrou, estimată a fi terminată în 2021, în contextul în care Bucureștiul va găzdui patru meciuri la Campionatul European de Fotbal.

Reprezentanți ai Agenției Internaționale de Cooperare a Japoniei au discutat la București, în noiembrie, cu noua echipă a Ministerului Transporturilor despre proiectul „Legătura Rețelei de metrou cu Aeroportul Intenațional Henri Coandă (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni), pe care agenția îl finanțează cu 330 milioane euro.

Metrorex a anunțat ulterior că urmează licitația pentru lucrările aferente proiectului. 

Linia de metrou care va lega Gara de Nord și de Otopeni va costa 1,3 miliarde euro și va avea stații cu denumiri speciale CITEȘTE ȘI Linia de metrou care va lega Gara de Nord și de Otopeni va costa 1,3 miliarde euro și va avea stații cu denumiri speciale

”Urmează continuarea proiectului printr-o serie de acțiuni specifice etapei de licitație pentru execuția lucrărilor de structură”, arată compania, într-un comunicat.

Proiectul pentru Magistrala 6 a parcurs până în prezent mai multe etape în care au fost aprobate mai multe acte normative: indicatorii tehnico-economici, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov, iar pe 20 iulie a intrat în vigoare Hotărârea de Guvern 496/2017 privind declanșarea procedurilor de expropriere aferente proiectului.

Urmărește-ne și pe Google News

 

viewscnt
Afla mai multe despre
metrou
otopeni
magistrala
m6
finalizare
2020
campionat