Dacia a suspendat temporar comenzile pentru toate modelele cu motoare ECO-G, alimentate cu benzină și GPL, din cauza unor probleme de aprovizionare. Niciunul dintre modelele care aveau în oferă un astfel de motor nu mai este disponibil pentru configurare în acest moment, la doar câteva zile după ce producătorul a prezentat avantajele acestei motorizări.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Dacia a confirmat pentru Profit.ro lipsa de componente necesare producției de motoare ECO-G, care sunt alimentate cu GPL, după ce toate motorizările de acest tip au dispărut din configuratorul oficial al mărcii: „Lanțul de aprovizionare GPL se confuntă în prezent cu probleme care sunt create de criza din industrie. Dacia își suspendă temporar comenzile pentru versiunile echipate cu motoare ECO-G pentru anumite modele”, au transmis reprezentanții Dacia pentru Profit.ro.
Motoarele de 1 litru ale grupului Renault, care sunt furnizte atât pe marca Dacia, cât și pe unele modele ale Renault, au un concept original, care le permite să funcționeze alternativ cu benzină și gaz lichefiat, șoferul având posibilitatea să schimbe tipul de carburant în mers, de la bord. Motoarele au fost adaptate pentru a putea funcționa dual, având instalată o a doua rampă de injectoare, specifice pentru GPL, în timp ce motorul a fost ranforsat pentru a putea fi compatibil cu arderea gazului.
În același timp, mașinile au un al doilea rezervor instalat în portbagaj, în locul roții de rezervă. Producția motoarelor și a mașinilor cu GPL este realizată de Dacia împreună cu partenerii italieni de la Landi Renzo, unul dintre cei mai mari producători de isntalații GPL din Europa.
Săptămâna aceasta, reprezentanții Dacia au prezentat o serie de informații referitoare la impactul motorizărilor GPL în vânzările Dacia, precum și câteva informații referitoare la strategia mărcii pentru următoarea perioadă, cu aceste motorizări. Conform datelor Dacia, marca a ajuns la o cotă de peste 50% din vânzările de GPL, pe piețele pe care este prezentă, dominând practic această piață.
Motorul este prezentat ca o alternativă la motoarele diesel, având un consum cu puțin mai ridicat, dar fără emisii de particule, având totodată un plus de putere și cuplu. Marele avantaj este autonomia, de peste 1.200 de km, cu ajutorul celor două rezervoare, de benzină și gaz.