Amânarea lansării celui mai recent proiect al lui Elon Musk în cadrul companiei Tesla pare că se confirmă, deși încă nu a fost transmis un mesaj oficial până la acest moment.
Șeful Tesla, Elon Musk, a confirmat printre rânduri faptul că Robotaxi, proiectul pe care se bazează în acest moment pentru relansarea vânzărilor Tesla, va fi amânat. „Am cerut ce cred că este o schimbare importantă de design la partea frontală și extra timp care să ne permită să prezentăm câteva alte lucruri”, spune Musk pe platforma X, răspunzând unei postări care întreba ce se întâmplă cu evenimentul anunțat pentru 8 august, unde ar fi trebuit lansat proiectul Robotaxi.
Prima informație apărută săptămâna trecută citează surse interne din cadrul Tesla, care făceau referire la o comunicare primită prin care era anunțată o întârizere de două luni a prezentării prototipului Robotaxi.
Linia de business dedicată mașinilor fără șofer de tip robotaxi este soluția pe care Elon Musk a anunțat-o ca alternativă la un alt proiect ce părea important pentru șeful Tesla, cel al automobilului accesibil de 25.000 de dolari.
Chiar dacă nu a confirmat niciodată suspendarea acestui proiect, Elon Musk nu a mai vorbit în acest an despre acest automobil, așa numitul Tesla Model 2, deși planurile inițiale ale șefului mărcii americane de mașini electrice se baza pe acesta pentru dezvoltarea afacerii.
Afacerile cu robotaxi la nivelul industriei auto sunt departe de a fi un model de business real, în acest moment, acesta fiind și motivul pentru care cei mai mulți constructori occidentali și-au închis sau și-au redimensionat diviziile dedicate acestei activități, cu mici excepții, respectiv Waymo (Alphabet) care operează deja o flotă extinsă în mai multe orașe din SUA, și VW, care testează mașini ID.Buzz și se pregătește să lanseze o flotă de transport autonomă în Hamburg, Germania.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia ieftinește noul Duster chiar în luna în care este lansat oficial pe piață. Toată gama Dacia primește reduceri, în încercarea de stimulare a vânzărilorDar singurii care continuă să investească cu adevărat în proiecte de robotaxi sunt chinezii, mai multe mărci având deja proiecte consistente, cu sute de mașini care rulează în orașele chinezești, ca taxiuri fără șofer.
De altfel, Waymo a apelat la Geely, de la care va cumpăra sute de mașini Zeekr, configurate cu tehnologii capabile să ruleze în regim Level 4 și 5, fără șofer, pe străzile din orașele americane, pentru transportul de pasageri.