FOTO Uzina Renault din Maroc a început producția primului Dacia Jogger diesel. 30 de roboți și mii de angajați. Modelul pleacă din România odată cu sosirea lui Bigster

FOTO Uzina Renault din Maroc a început producția primului Dacia Jogger diesel. 30 de roboți și mii de angajați. Modelul pleacă din România odată cu sosirea lui Bigster
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 15 iul 2024

Renault și Dacia au inaugurat noua linie de producție construită în fabrica din Tangier, Maroc, acolo unde va începe în scurt timp fabricarea modelului Dacia Jogger. Acesta va pleca definitiv din România, pentru a lăsa loc SUV-urilor Duster și Bigster și, posibil din 2027, noilor modele pregătite de marca Dacia, relevă datele Profit.ro.

Mașinile Dacia Jogger care vor fi vândute începând din această toamnă în Europa vor fi produse în Maroc, și nu la Mioveni, așa cum eram obișnuiți. Decizia de alocare industrială a fost luată cu mult timp în urmă și a condus la o investiție importantă pentru uzina marocană, pentru a fi pusă în funcțiune linia 2 de producție, modernizată.

Urmărește-ne și pe Google News
Avion Ryanair de la București spre Viena - întârziere de mai multe ore. Pasagerii primesc pe mail înștiințări cu drept la despăgubiri, dar cu o avertizare. Plus anunț că mai stau o oră și în avion, înainte de decolare CITEȘTE ȘI Avion Ryanair de la București spre Viena - întârziere de mai multe ore. Pasagerii primesc pe mail înștiințări cu drept la despăgubiri, dar cu o avertizare. Plus anunț că mai stau o oră și în avion, înainte de decolare
Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

În acest fel, două dintre modelele Dacia, Sandero și Jogger, vor fi asamblate în nordul Africii de unde vor fi transportate către Europa. Odată cu startul producției lui Jogger, Dacia va lansa acest model și pe piața locală, unde va înlocui în acest fel vechiul model Lodgy.

 „Uzina Tangier spune bun-venit unui noi model al familiei Dacia, Jogger. Acest versatil și accesibil vehicul al familiei încorporează povestea de succes a mărcii Dacia în Europa”, a declarat Denis le Vot, CEO al Dacia.

FOTO STB schimbă planul - Circulația unor vehicule rămâne pe actualele trasee, lucrările la magistrala M6 Metrou sunt amânate CITEȘTE ȘI FOTO STB schimbă planul - Circulația unor vehicule rămâne pe actualele trasee, lucrările la magistrala M6 Metrou sunt amânate

Investiția în linia pe care va fi asamblat Jogger a presupus instalarea a circa 30 de roboți în departamentele de presaj și montaj, dar și pregătirea a circa 2.500 de angajați care vor asambla de acum înainte automobile hibrid, care necesită un nivel mai complex de pregătire.

FOTO Uzina Renault din Maroc a început producția primului Dacia Jogger diesel. 30 de roboți și mii de angajați. Modelul pleacă din România odată cu sosirea lui Bigster

Odată cu startul producției lui Jogger, uzina din Maroc va ajunge la o rată de integrare locală de 65,5%, generând vânzări din producția internă de componente de aproximativ 2 miliarde de euro.

Numărul mașinilor furate și descoperite la graniță crește spectaculos CITEȘTE ȘI Numărul mașinilor furate și descoperite la graniță crește spectaculos

Marea surpriză pentru noua Dacia Jogger care va fi produsă în Maroc este motorul cu care va fi lansată: un diesel dCi de 1.5 litri și 100 CP, din familia Blue. Acesta va fi vândut însă doar pe piața locală, fără să fie exportat în Europa. Prețul cu care va fi vândut acest diesel este de 17.900 de euro, identic cu ECO-G în România , dar echipamentele standard vor fi mai reduse decât cele din Europa.

Dacia a renunțat la motoarele diesel pentru clienții din Uniunea Europeană, din cauza emisiilor de CO2 ale acestora, care ar fi afectat semnificativ țintele de emisii asumate de producătorii auto conform legislației europene. În locul dieselului sunt oferite două alternative: ECO-G, benzină - GPL, și motorul hibrid, introdus în premieră pe Jogger, preluat apoi și pe Duster 3.

FOTO Primele teste cu Dacia Spring facelift: aceleași motorizări, design schimbat CITEȘTE ȘI FOTO Primele teste cu Dacia Spring facelift: aceleași motorizări, design schimbat

Pentru piața UE, uzina marocană va fi produce motorizarea 140 Hybrid, începând de la sfârșitul acestui an, precum și motorizarea ECO-G, benzină GPL, de 100 CP.

Planul Dacia prevede o producție de aproximativ 120.000 de vehicule Jogger pe an, cu care să asigure cererea de pe toate piețele pe care este prezentă marca românească deținută de Renault Group.

Dacia este cea mai vândută marcă auto din Maroc, având o cotă de piață de 25% din total. Cele mai vândute modele fiind, evident, cele produse local: Sandero și Lodgy.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia jogger
jogger maroc
jogger diesel