Mașinile Tesla vor trece la bateriile Litiu-Fosfat pentru a reduce costurile induse de cea mai importantă componentă a unui vehicul electrice, după cum a confirmat Elon Musk. A treia ediție a Master Planului Tesla se referă la energia regenerabilă care va salva planeta, dar include și informații despre viitoarele mașini ale mărcii.
Camionul Semi va avea cel puțin o versiune echipată cu baterii LPF, mai ieftine, dar și cu o mulțime de avantaje, cum ar fi predispoziția la încărcări multiple și rezistența la descărcări complete. De asemenea, un viitor model Tesla, mai ieftin, va avea și acesta baterii bazate pe noua chimie litiu-fosfat-fier.
Master Planul 3.0 sau Partea treia, așa cum a fost numit de Elon Musk, se concentrează într-o proporție foarte mare pe sursele de energie și pe electrificarea economiei globale, astfel încât eliminarea combustibililor fosili să poată deveni realitate, însă mențiunile din documentul publicat de compania condusă de Elon Musk ating și subiectul mașinilor Tesla.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Documentul analizează eficiența vehiculelor electrice, care este de patru ori mai mare decât cea a vehiculelor cu combustie, datorită motoarelor electrice, care au un randament mult mai apropiat de 100%. Tesla face și o comparație între Toyota Corolla și Tesla Model 3, unde sunt însumate și consumurile necesare producției.
Cel mai ieftin automobil Tesla, care nu are deocamdată nume, ar urma să fie echipat cu o baterie LPF de 53 de kWh, potrivit informațiilor publicate de companie. În același timp, camionul Tesla care va folosi astfel de baterii se va numi Semi Light.
Elon Musk a făcut un calcul și a ajuns la concluzia că omenirea ar avea nevoie de 30 TW de energie regenerabilă și capacități de stocare de 240 TWh, care pot fi obținute cu o investiție de 10 trilioane de dolari. Master Planul concluzionează că e nevoie de șase măsuri pentru electrificarea economiei.