După un final de an 2022 care a adus scăderi cauzate de criza de semiconductori, constructorul suedez Volvo Cars marchează un trimestru cu noi recorduri de vânzări.
Vânzările de autoturisme Volvo au înregistrat un volum de 162.938 unități în primele trei luni ale acestui an, cu o creștere de 10 procente față de 2022, susținută în special de automobilele electrice. Succesul vine la finalul unei luni martie în care compania a vândut 63.132 de autovehicule, reprezentând un avans de 8 procente față de luna similară din 2022.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Gama Recharge, cea care include mașinile electrificate, 100% electrice și cele plug-in hybrid, a înregistrat cea mai mare creștere a vânzărilor, de 41%, în timp ce segmentul mașinilor complet electrice a urcat la 18% din totalul vânzărilor mărcii.
Pe piața din Europa, Volvo a vândut 72.671 autoturisme, cu 12% mai multe decât în anul anterior, din care gama Recharge a totalizat 62%, în regiune.
În SUA, vânzările Volvo au crescut cu 16% în primele trei luni ale anului, la un total de 26.483 vehicule, din care 29% au fost modele electrice sau PHEV.
În China, a doua cea mai mare piață a mărcii, volumul vândut s-a ridicat la 36.457 unități, cu o creștere ușoară, de numai 2%, dar importantă. Vânzările Recharge au urcat cu 11 procente față de anul trecut.
Cele mai vândute modele au fost XC40, cu 20.556 unități, cu aproape 3000 mai multe decât în 2022, urmat de XC60, cu 18.090 unități (creștere de peste 1000 unități), și XC90, cu 9.828 unități (creștere de numai 700 unități).
CITEȘTE ȘI Rechemare pentru sute de mii de Skoda, la nivel globalVolvo a anunțat la finalul lui 2022 o scădere a vânzărilor, generată de blocajele industriale care au avut, la rândul lor, drept cauză principală criza de semicondcutori și alte componente. În același timp, compania a încheiat anul cu o listă foarte mare de comenzi, pe care a început să le onoreze în acest an, pe măsură ce livrările de componente s-au îmbunătățit. Compania prognozează o creștere cu două cifre pentru 2023, inclusiv cu ajutorul noului SUV EX90, o nouă generație, electrică, a lui XC90.
Volvo a raportat pentru 2022 venituri în creștere cu 17%, în sumă de 30 de miliarde euro, cu un profit operațional de 2 miliarde euro, cu 10% peste cel din 2021.