Eficiența investițiilor din mediul privat, diminuată de lipsa autostrăzilor. România pierde competitiv în fața Ungariei din cauza infrastructurii

Eficiența investițiilor din mediul privat, diminuată de lipsa autostrăzilor. România pierde competitiv în fața Ungariei din cauza infrastructurii
scris 9 aug 2018

Blocajele de trafic ce apar periodic întârzie transporturile, cu efecte negative asupra activității unor jucători din economie, vin semnale din mediul de afaceri. Costurile de transport sunt semnificativ mai ridicate decât cele din Ungaria.

Că lipsa autostrăzilor frânează dezvoltarea economică a României este semnalat periodic din mediul de afaceri. Un nou caz este enunțat acum de Felix Pătrășcanu, CEO la Fan Courier. Firma de curierat a făcut investiții în sistemul operativ propriu astfel încât transporturile în afara Bucureștiului să plece la ora 22.00, cu 2 ore mai devreme decât termenul inițial de la miezul nopții.

Urmărește-ne și pe Google News

Efortul investițional este însă adesea anulat de traficul dintre localități. Periodic vin rapoarte de trafic ale șoferilor care spun că, în urma unui accident, a fost blocat traficul sau că există ambuteiaje în unele orașe. Lipsa infrastructurii dezvoltate reduce așadar impactul favorabil al cheltuielilor de capital operate la nivelul firmelor, conform exemplului oferit de Pătrășcanu de la Fan Courier.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
EXCLUSIV BMW explică de ce a ales Ungaria în locul României, singura țară din Europa de Est care nu are o investiție greenfield în industria auto CITEȘTE ȘI EXCLUSIV BMW explică de ce a ales Ungaria în locul României, singura țară din Europa de Est care nu are o investiție greenfield în industria auto

Iancu Guda, președinte al Asociației Analiștilor Financiar-Bancari din România, semnalează că absența unei rețele de autostrăzi relevante lovește în competitivitatea companiilor românești în raport cu firme care operează în regiune. Spre exemplu, în Ungaria, costurile cu transporturile sunt cu 50% mai reduse la nivelul firmelor decât în România, deși salariile plătite șoferilor ungari sunt cu 10-25% mai mari decât cele pe care le încasează profesioniștii români în transporturi.

Guda, care este și Services Director la agenția de evaluare financiară Coface, ce furnizează asigurări de risc pentru creditul comercial, prezintă o hartă a autostrăzilor în Europa, care arată că România oarecum se prezintă ca fiind în afara UE din punctul de vedere al densității. Astfel, în România există doar 1 kilometru de autostradă la fiecare 1.000 de kilometri pătrați, iar țara ocupă printre ultimele locuri în ceea ce privește nivelul de 0,03 kilometri de autostradă la 1.000 de locuitori.

Eficiența investițiilor din mediul privat, diminuată de lipsa autostrăzilor. România pierde competitiv în fața Ungariei din cauza infrastructurii

viewscnt
Afla mai multe despre
autostrazi
felix patrascanu
fancourier
iancu guda
coface
ungaria