Guvernul pregătește lansarea primei etape pentru autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov

Guvernul pregătește lansarea primei etape pentru autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov
scris 19 iul 2018

Guvernul va începe în luna august procedurile de atribuire și dialogul competitiv cu investitorii interesați de realizarea, în parteriat public-privat, a autostrăzii Ploiești-Comarnic-Brașov. Ministerul Transporturilor tocmai a renunțat la a mai pregăti proiectul autostrăzii Comarnic-Brașov cu Banca Mondială, ministrul Finanțelor spunând că a fost găsită o altă variantă, mai rapidă, pentru aceste lucrări.

Membrii Guvernul discută, în ședința de joi, în primă lectură un proiecet de hotărâre privind aprobarea Studiului de fundamentare pentru autostrada Ploiești-Brașov.

Urmărește-ne și pe Google News

”Este primul proiect în parteneriat public-privat demarat în România și în luna august vor începe procedeurile de atribuire și dialog competitiv cu investitorii”, a anunțat, la începetul ședinței, premierul Viorica Dăncilă.

Guvernul schimbă legislația pentru a ceda managementul Șantierului Naval Mangalia olandezilor de la Damen CITEȘTE ȘI Guvernul schimbă legislația pentru a ceda managementul Șantierului Naval Mangalia olandezilor de la Damen

 În februarie, Profit.ro a anunțat că Guvernul și Banca Europeană de Investiții (BEI) poartă discuții cu privire la demararea unui proiect pilot de infrastructură în regim de parteneriat public-privat, după ce autostrada Comarnic-Brașov nu a putut fi construită în acest mod. BEI a acordat în 2017 României finanțări record în valoare de aproape 1,9 miliarde euro, iar ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici, s-a angajat, într-o discuție cu vicepreședintele BEI, Andrew McDowell, ca autoritățile să nu mai prelungească acordurile de finanțare cu banca, cum s-a întâmplat în trecut.

Anunțul privind discuții privind un proiect pilot în regim de parteneriat public-privat a fost făcut în urma unei întrevederii a delegației guvernamentale conduse de vicepremierul Viorel Ștefan cu vicepreședintele BEI Andrew McDowell.

Banca Europeană de Investiții și filiala sa Fondul European de Investiții au acordat în 2017 României împrumuturi noi, garanții și investiții de capital în valoare de aproape 1,9 miliarde euro. Sprijinul Grupului BEI pentru România reprezintă circa 1,04% din PIB-ul țării, plasând România pe locul al 5-lea între statele UE din acest pucnt de vedere și peste media UE de 0,46%.

Prin Fondul European de Investiții au fost finalizate patru operațiuni: o finanțare de 100 milioane de euro pentru Transgaz, în vederea proiectului BRUA, o finanțare de 50 milioane euro către UniCredit Bank pentru acordarea de împrumuturi către IMM, un împrumut de 15 milioane euro către lanțul de spitale Regina Maria, pentru modernizare și extindere, precum și 7,5 milioane euro către GreenFiber International, în vederea modernizării capacității de colectare și reciclare a deșeurilor.

Statul pregătește concesionarea către investitori privați a amenajării spațiilor de servicii de pe autostrada spre Ungaria și de pe tronsonul Cernavodă-Constanța CITEȘTE ȘI Statul pregătește concesionarea către investitori privați a amenajării spațiilor de servicii de pe autostrada spre Ungaria și de pe tronsonul Cernavodă-Constanța

În 2017, BEI a acordat României un împurmut de 1 miliard de euro, bani necesari cofinanțării proiectelor derulate din fonduri europene. 

În urma discuției cu autoritățile de la București, vicepreședintele BEI Andrew McDowell a arătat că instituția financiară va avea ca priorități în 2018 sectorul public și confințarea proiectelor infrastructură, domenii precum agricultura, eficiența energetică a clădirilor publice, apă și canalizare, educație, infrastructura urbană, dar și finanțarea IMM, prin sectorul bancar, urmând să continue și finanțarea prin băncile locale a domeniului corporatist. 

McDowell a declarat că BEI sprijină implementarea noilor reglementări privind parteneriatul public-privat și discută cu partea română demararea unui proiect pilot de acest tip.

În acest context, vicepreședintele BEI a arătat că un proiect complex precum autostrada Comarnic-Brașov nu a fost cea mai potrivită alegere pentru un parteneriat public-privat.

”Comarnic-Brașov este un proiect complex, în termeni de parteneriat public-privat poate că nu a fost bine să fie primul dezvoltat astfel. Pentru reputația României, ca țară favorabilă parteneriatului public-privat, poate e mai bine să începem cu ceva mai ușor și, în acest mod, să creștem reputația României pentru a atrage investiții de acest fel. Din acest motiv, discutăm ce proiect ar putea fi dezvoltat în parteneriat public-privat”, a declarat vicepreședintele BEI.

Stuttgart introduce restricții pentru motoarele diesel Euro 4 și mai vechi. Orașul - printre cele mai poluate orașe din Europa CITEȘTE ȘI Stuttgart introduce restricții pentru motoarele diesel Euro 4 și mai vechi. Orașul - printre cele mai poluate orașe din Europa

În decembrie 2015, Guvernul a decis că proiectul austostrăzii Comarnic-Brașov nu va mai fi realizat în parteneriat public-privat, după ce a eșuat concesiunea Vinci-Aktor-Comarnic. 

Recent, Guvernul a anunțat că va contracta de la Banca Mondială un împrumut de până la 35 milioane euro pentru operațiunile preliminare realizării proiectului de construcție a autostrăzii Ploiești-Brașov, inclusiv sectorul Comarnic-Brașov, banii urmând să fie acordați prin intermediul Băncii Internaționale pentru Reconstrucție și Dezvoltare.

În decembrie anul trecut, Guvernul a adoptat, prin ordonanță de urgență, noi reglementări privind legea parteneriatului public-privat.

viewscnt
Afla mai multe despre
guvern
dancila
parteneriat
public
privat
pilot
guvern
comarnic
brasov
studou
fezabilitate
august
proceduri