După rezultatul extraordinar din Franța, Dacia raportează o creștere spectaculoasă și în Germania, pe cea mai mare piață din Europa.
Vânzările de automobile pe piața din Germania au crescut și în luna aprilie, dar cu un ritm moderat, de 12,6% comparativ cu anul trecut, piața ajungând, la finalul primelor patru luni din acest an să-și majoreze înmatriculările de autoturisme noi cu doar 8 procente.
În acest context, Dacia s-a situat din nou, și în aprilie, printre mărcile cu cea mai mare creștere din piață, respectiv 54,4% față de aprilie 2022, cu un volum de 4.471 de autoturisme înmatriculate. Cota de piață a mărcii a fost în aprilie 2,2%.
Pe toate cele patru luni care au trecut din acest an, vânzările Dacia au totalizat 20.865 de autoturisme, un volum mai mare cu 35% decât cel din 2022, care urcă ponderea mașinilor Dacia în totalul pieței la 2,4%.
Cea mai mare creștere din Germania, în aprilie, a fost înregistrată de Tesla, care are un veritabil boom al livrărilor, pe fondul reducerii prețurilor la Model 3 și Model Y, fabricat chiar în uzina din această țară. Cu un total de 2.420 de autoturisme înmatriculate, Tesla intră în rândul mărcilor de volum, la aproximativ jumătate din cel înregistrat de Dacia. Pe intervalul ianuarie – martie, Tesla are o creștere de 53,2% și 23.075 de autoturisme înmatriculate, mai multe decât cele înregistrate de marca românească. Practic, marca americană de mașini electrice a ajuns la o distanță extrem de mică de Toyota, care încheie Top 10 al celor mai vândute mărci de pe piața din Germania.
Liderul pieței, marca VW, are după patru luni un avans de 15,2% față de anul anterior, recuperându-și din cota de piață pierdută, respectiv 18,8%.
Dintre mărcile germane, sunt în continuare pe minus BMW (-3,3%) și Opel (-5,2%), în timp ce Audi și Mercedes au creșteri de câte două cifre.