ACAROM, asociația constructorilor de automobile din România, are un nou președinte: directorul general al Automobile Dacia. Alegerea vine la scurt timp după ce APIA, cealaltă asociație a industriei auto din România, a ales un nou președinte. Cele două noi numiri ar putea relansa legăturile dintre cele două asociații, rupte aproape iremediabil după decesul lui Constantin Stroe, fostul director general al Dacia.
Mihai Bordeanu, noul director general al Automobile Dacia și șeful activităților Dacia și Renault în România, este noul președinte al Asociației Constructorilor de Automobile din România, potrivit unui anunț oficial. El îl înlocuiește în funcție pe Cristophe Dridi, care nu mai este director al Dacia de ceva vreme, fiind însărcinat să conducă activitățile industriale al Dacia și Lada din cele trei uzine, România, Maroc și Rusia. El a fost astfel nevoit să renunțe la funcția de președinte ACAROM.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„A fost o onoare pentru mine sa conduc ACAROM în aceasta perioadă. Prin prisma responsabilităților mele voi rămâne alături de sectorul auto din România și sunt sigur că acesta își va continua dezvoltarea durabilă”, a declarat Christophe Dridi.
Au fost numiți și doi noi vicepreședinți ai asociației, Josephine Payne – Director General Ford România și Silviu Badea – director general al Grupul Industrial de Componente din Pitești.
Noul consiliu director al ACAROM îi mai cuprinde pe Bogdan Cocian – Director General ELBA Timișoara, Sorin Poteraș – Director General Schaeffler România, Dumitru Radu – Director General Ronera Rubber Pitești, Gabriel Sicoe – Director Afaceri Publice Renault Grup România, Nicolae Movileanu – Director General Delta Invest Mioveni, Radu Caraivan – Director General Componente Auto Topoloveni, Dumitru Chirlesan – Rector Universitatea din Pitești, Adrian Sandu – Secretar General ACAROM.
CITEȘTE ȘI Încă o lună cu rezultate dezastruoase pentru Dacia, în Germania“În această perioadă de schimbări importante în sectorul auto, îmi doresc ca ACAROM, asociația reprezentativă a industriei auto din România, să fie vectorul de dezvoltare al sectorului auto național. Decarbonizarea producției de vehicule si componente auto, dezvoltarea educației duale si creșterea gradului de cooperare cu universitățile tehnice, dezvoltarea infrastructurii: rutiere, feroviare, de alimentare a vehiculelor electrificate, atragerea de noi investiții in acest sector, vor reprezenta prioritățile noastre in perioada următoare” a declarat Mihai Bordeanu, noul președinte ACAROM.
ACAROM reunește aproximativ 170 de companii din sectorul auto: cei doi constructori de autoturisme locali, Dacia și Ford România, sucursalele locale ale unora dintre cele mai importante companii internaționale care produc ansambluri sau componente auto, furnizori auto cu capital romanesc, prestatori de servicii, entități de cercetare-dezvoltare, universități tehnice. Firmele membre ale ACAROM generează o cifră de afaceri de peste 14 miliarde Euro și oferă peste 113.000 locuri de muncă. 21% din exportul total al României este produs de companiile pe care ACAROM le reprezintă.
ACAROM este membru asociat al ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile).
Până la momentul decesului lui Constantin Stroe, ACAROM a fost membru în APIA, cealaltă asociație, care este membră OICA (Organizația Internațională a Constructorilor de Automobile). Practic, între cele două asociații a existat un parteneriat foarte bun, timp ce cel puțin un deceniu. Ulterior, Dacia și Ford s-au retras din APIA și a început o perioadă de concurență mai dificil de înțeles, dat fiind faptul că interesele celor două asociații converg. Săptămâna trecută, APIA a anunțat că are un nou președinte, Dan Vardie, jurnalist auto cunoscut, fondator al unuia dintre cele mai cunoscute competiții auto jurnalistice din Europa, BestAuto, dar și membru fondator al APIA. Relațiile sale cu reprezentanții companiilor auto, inclusiv cu cei ai Dacia și Ford, ar putea ajuta la (re)apropierea celor două asociații și colaborarea dintre ele, în special în relația cu statul român. Reamintim că, în APIA, ponderea membrilor este deținută de importatorii de automobile, între care cea a Porsche România și Țiriac Auto este semnificativă, în timp ce în ACAROM sunt acceptați doar constructori de automobile și de componente.