Compania chineză Dongfeng Motor, un joint - venture chinez al Nissan împreună cu Dongfeng Group, a anunțat că va investi 60 miliarde yuani (circa 7,5 miliarde euro) pentru a-și dezvolta activitățile în China și a deveni „cel mai sustenabil brand” până în 2022.
Dongfeng Motor a anunțat că își propune să crească volumul de vânzări de la 1,5 milioane de vehicule în prezent, la 2,6 milioane de vehicule, în următorii 5 ani, astfel ca veniturile sale să urce la 300 miliarde yuani (1,5 miliarde euro).
Dongfeng Motor a fost înființată în 2003, de Dongfeng Group și Nissan Motor, pentru a construi și vinde autovehicule pe piața chineză. Fiecare dintre cele două părți deține 50% din companie, așa cum prevede legislația chineză. Planul de dezvoltare vizează ca Dongfeng Motor să ajungă în primii trei producători de autovehicule din China.
Dongfeng a înregistrat un volum de vânzări de 1,52 milioane de vehicule în 2017, din vânzarea mărcilor Nissan și Infiniti, dar și a mărcilor proprii, Venucia și Dongfeng. În total, compania produce local și vinde 32 de modele, special pentru piața chineză. De la înființare, peste 15 milioane de automobile produse de uzinele Dongfeng au fost vândute.
"Așteptările noastre pentru următorii 5 ani sunt ambițioase. Vom munci pentru a deveni cea mai respectată companie în China și primul producător de Intelligent Mobility din țară”, a spus Jun Seki, președintele Donfeng Motor.
Potrivit anunțului companiei, planul DFL TRIPLE ONE se aliniază cu planul DFG 2020 și cu planul MOVE al Nissan. Acesta urmărește lansarea a 40 de noi modele, în toată gama, de la premium la vehicule comerciale ușoare, o creștere de trei ori a volumului pentru mărcile Venucia și Infiniti și o dublare a volumelor pentru LCV, pick-up-uri și SUV-uri pe șasiu, precum și a business-ului la export.
De asemenea, urmărește introducerea tehnologiilor de Intelliogent Mobility pentru toate mărcile din portofoliu. Pe măsură ce legislația va deveni permisivă, vor fi introduse nivelurile 1 și 2 de autonomie, începând din 2019.
Vor fi introduse peste 20 de modele electrice, pe toate brandurile, din care 6 modele în 2018 și 2019, pentru mărcile Nissan, Venucia și Dongfeng. Până în 2022, 30% din vânzările acestor mărci ar urma să fie reprezentate de vehicule electrificate, iar pentru Inifiniti procentul va fi 25%, cu trecere la 100% în 2025.
Compania chineză Dongefeng Motor Group, care deține jumătate din businessul Dongefeng Motor alături de Nissan, este deținută integral de statul chinez, a fost fondată în 1969, are 166.000 de angajați și o producție de vehicule de 4,2 milioane de unități. fiind al doilea producător de vehicule din China și al treilea din întreaga industrie. Printre investițiile din industria auto occidentală se numără participația de 15% pe care o deține la PSA Group, rivalii francezilor de la Renault, care controlează Nissan cu 43,4%.