SEAT, producătorul spaniol de automobile, deținut integral de VW Group, și-a lansat oficial brandul de performanță CUPRA, utilizat până acum doar ca un logo suplimentar pentru versiunile sportive ale mărcii.
Potrivit anunțului oficial, modelele CUPRA vor utiliza de acum înainte logo-ul propriu, acesta urmând să îl înlocuiască pe cel al SEAT. Mișcarea este identică cu cea făcută de Fiat în urmă cu 10 ani, de nimeni altul decât Luca De Meo, actualul CEO al SEAT, racolat în urmă cu mai mulți ani de fostul șef al VW Group, Martin Winterkorn, pentru a conduce merketingul mărcii Audi și pe cel al întregului grup. Luca De Meo a preluat destinele SEAT cu numai doi ani în urmă, dar a reușit să determine compania să facă un salt spectaculos, atât în materie de vânzări, cât și în privința profitabilității. Tot el este creierul din spatele lansării pe piață a celebrei Fiat 500, un imens succes al mărcii italiene din ultimul deceniu.
În ceea privește lansarea unui brand de performanță, Luca De Meo spunea, în 2007, când a devenit șef al mărcii Abarth, că piețele auto globale au un imens potențial în segmentul vehiculelor ultrasportive, doar în Europa fiind dezvoltată o piață de peste 12 miliarde de euro. Mai mult, De Meo era de părere că un astfel de brand poate induce „un efect de halo” asupra mărcii de care se desprinde.
Brandul Cupra nu este, așa cum au fost Abarth sau alte mărci de performanță de pe piață, un brand istoric, ci este pur și simplu acronimul Cup Racing, folosit de SEAT pentru prima dată în anii 90, pe mașinile sportive. Ulterior, a devenit propriul logo pentru versiunile sportive ale modelelor SEAT, așa cum alte mărci foloseau RS, ST sau GT.
Primul model CUPRA va fi prezentat, în cadrul unei ceremonii, pe 22 februarie, pentru a fi lansat oficial la Geneva, în luna martie