După ce a refuzat orice colaborare, la momentul la care Li Shufu, președintele Geely, a cumpărat un pachet de 10% din Daimler, acum CEO-ul Daimler spune că este în discuții cu chinezii de la Geely pentru o colaborare mai profundă.
CEO-ul Daimler, Dieter Zetsche, a declarat ziariștilor la prezentarea bilanțului financiar pe ultimul trimestru din 2018, că „suntem în discuții pe subiecte cu dimensiuni mai mari”, referindu-se la cei de la Geely, despre care Daimler anunțase deja, toamna trecută, că ar fi parteneri pentru un joint-venture în China, în zona de ride-hailing.
Povestea dintre Geely și Daimler a început prin discuții inițiate de Li Shufu, președinte și fondator al gigantului chinez, care a cerut celor de la Diamler, cu aproape doi ani în urmă, să discute despre vânzarea unui pachet de acțiuni. Nemții au refuzat dialogul și l-au trimis pe chinez pe bursă, unde sunt de vânzare acțiuni Daimler.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Numai că Li Shufu, cu aceeași ambiție cu care și-a construit imperiul de la câteva mașini de spălat vândute în magazin, și-a pus cap la cap un pachet de acțiuni de aproape 10% din Daimler, cumpărate toate de pe bursă.
Odată ajuns la pragul de 10 procente, a fost nevoit să anunțe concentrarea de acțiuni, punct în care au demarat discuțiile aprinse. Politicienii nemți au cerut protecția în fața preluărilor ostile ale străinilor, iar cei de la Daimler, în frunte cu Dieter Zetsche, au spus că speră să colaboreze bine, dar că nu este momentul pentru o colaborare. Și asta pentru că Geely este proprietarul Volvo, un concurent important pentru Mercedes-Benz.
CITEȘTE ȘI Airbus a încheiat un parteneriat strategic cu Dassault în domeniul industriei aerospațialeCu numai o zi înainte de declarațiile lui Zetsche, reprezentanți ai guvernului german au spus că iau în calcul cumpărarea de acțiuni la companii private germane, pentru a le proteja de preluări ostile, într-o abordare nouă pentru Germania. Dietere Zetsche a criticat voalat această intenție a politicienilor, spunând că țările care urmează astfel de politici industriale au tendința de a nu fi competitive. „Noi nu am cerut astfel de măsuri”, a mai spus șeful Mercedes-Benz.