Profitul Daimler din trimestrul patru, 2018, a fost afectat serios de războiul tarifelor, dar și de costurile de dezvoltare a vehiculelor electric, după cum anunță producătorul.
Daimler a dat publicității rezultatele financiare pentru ultimeul trimestru din 2018, cu o scădere de 22 de procente a profitului, la 2,67 miliarde euro (EBIT). Marja de profit a scăzut la 7,3%, față de 9,5% în 2017.
Vânzările Mercedes-Benz au crescut cu 4%, dar creșterile tarifelor vamale în China, pentru mașinile exportate din SUA, dar și cererea scăzută pentru anumite modele diesel au condus la prețuri mai slabe și un profit mai mic.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Șefii companiei estimează pentru 2019 o marjă între 6 și 8 procente pentru Mercedes-Benz și între 5 și 7 procente pentru vehicule comerciale ușoare. Prognozele companiei vizează creșteri și la vânzări și venituri.
„Suntem sub ținta noastră pe termen lung pentru marja de profit. Nu putem fi satisfăcuți cu asta. Scopul nostru este să revenim la coridorul pentru marjă între 8 și 10 procente până în 2021”, a declarat CEO-ul Dieter Zetsche.
Marca Mercedes-Benz a reușit și anul trecut să depășească rivalii BMW și Audi, cu 2,31 milioane de vehicule. BMW a raportat 2,12 milioane de autoturisme premium vândute, iar Audi, numai 1,81 milioane de unități.