David Durand este designer pentru marca Dacia de foarte mulți ani și a preluat conducerea departamentului de design în 2022, după ce doi designeri celebri au venit și au plecat în doar câteva luni. Durand dezvăluie, într-un interviu acordat publicației franceze L’Argus, când va ajunge la clienți primul Duster 3.
Are 25 de ani de carieră la Renault, unde a participat la proiecte diverse, care au inclus primul concept-car al unui SUV al francezilor, Koleos, dar și aproape toate modelele Dacia construite după preluarea de către Renault a uzinei din Mioveni. David Durand a preluat conducerea programului Global Acces după o serie de stagii în centrele de design ale companiei din Brazilia sau Coreea de Sud, iar acum a ieșit victorios după ce nume grele, precum Alejandro Mesonero (SEAT) și Miles Nurnberger (Aston Martin), au venit și au plecat la fel cum au venit, după doar 3-4 luni de activitate la Dacia.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cel mai important proiect la care a lucrat este Bigster, un concept care se va transforma în model de serie peste doar trei ani, însă acesta nu va fi altceva decât o versiune mărită a lui Duster 3, care era deja în plin proces de dezvoltare la momentul la care Luca de Meo a sosit în Renault.
„Odată cu sosirea lui Luca de Meo, Dacia s-a emancipat”, spune Durand, care mai explică că filosofia actuală a mărcii este una contra-curentului. El mai recunoaște că dezvăluirea lui Bigster atât de devreme față de data lansării a fost o noutate, dar decizia a fost a lui Luca de Meo, care și-a dorit o mașină emblematică pentru marca românească.
David Durand a confirmat cu această ocazie și programul de lansare al lui Duster 3. „În 2023 actualitatea va fi încă liniștită. Dar 2024 va deveni „greu”, odată cu lansarea lui Duster 3”, scrie L’Argus, care precizează că lansarea este prevăzută pentru luna aprilie.
Acesta ar urma să fie cel mai probabil startul producției și începutul livrărilor pe piață pentru noul SUV Dacia, care însă ar putea fi dezvăluit chiar înainte de finalul lui 2023. Apoi, versiunea mai mare, din clasa compactă, denumită provizoriu Bigster, este programată pentru lansare în 2025.
Odată cu trecerea la generația a treia, Duster va schimba platforma pe care este construit. SUV-ul va prelua celebra CMF-B, o platformă modulară pe care o folosesc deja Sandero, Logan și Jogger.
Aceasta nu va mai dispune de o tracțiune integrală clasică, așa cum există astăzi pe Duster 2, cu cardan, din motive de consum și emisii. Inginerii de la Renault au decis să combine motorul cu combustie cu un motor electric care să acționeze roțile spate și să asigure astfel tracțiunea integrală, pe versiunile de top ale acestui automobil despre care reprezentanții Renault au spus că este mai renumit decât marca Dacia în sine.