Mai multe rechemări ale unor modele produse de mărci europene au fost anunțate în sistemul european Rapex, cele mai multe având drept cauză desprinderea de componente ale caroseriei. Fie că este spoilerul, fie capota portbagajului, acestea pot pune în pericol celelalte mașini din trafic. Au mai fost rechemate undele modele și pentru defecțiuni ale airbgului sau risc de incendiu.
Ultima săptămână din acest an a adus în atenția structurilor de protecția consumatorilor și a clienților din Europa 13 automobile vândute pe piața locală, care sunt incluse în nouă campanii de rechemare pentru diferite riscuri de defecțiuni. Mărcile implicate sunt BMW, Lamborghini, Lexus, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot, Polestar, Toyota și Volkswagen.
Cel puțin 1.000 de VW Polo, produse în intervalul august – septembrie 2021, deoarece există riscul ca spoilerul mașinii să se desprindă în mers și să pună în pericol mașinile din spate. O problemă asemănătoare ar putea avea și modelul Lamborghini Countach, chiar dacă numărul mașinilor rechemate este de ordinul zecilor. Riscul se referă la posibilitatea geamului spate de a se desprinde, iar mașinile vizate sunt cele produse până în iulie 2022.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De asemenea, Dodge Durango, Ford Mustang Mach-E, Land Rover Range Rover, Mercedes Benz C-Class, Mercedes-Benz EQS, Mercedes Benz SL, Peugeot 208, Renault Twingo și VW Grand California toate sunt vizate de rechemări pentru riscul de desprindere a unor părți din caroserie, în mers.
O altă rechemare importantă este cea a modelului Mercedes-Benz Sprinter, produs între 2017 și 2022. Un număr de 290.000 de exemplare sunt suspectate că prezintă o defecțiune l sistemul de blocare a cutiei în poziția de parcare, ceea ce poate determina plecarea mașinii de pe loc, fără șofer.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia a depășit jumătate de milion de mașini vândute la nivel global, după 11 luniUn alt vehicul utilitar rechemat este Peugeot Expert/Traveller, produs între 2020 și 2022, de data aceasta pentru posibile defecțiuni care conduc la scurgeri de combustibil și, implicit, la apariția riscului de incendiu. Tot cu probleme de combustibil sunt rechemate mai multe modele Lexus. Sunt vizate peste 70.000 de mașini, fabricate între 2011 și 2018 în Japonia. Riscuri de incendiu sunt menționate și în cazul modelelor BMW iX1 și X1, Opel Grandland și Polestar 1, de data aceasta din motive ce țin de instalația electrică.
În fine, cea mai mare rechemare este cea care vizează modelul Toyota Avensis, cu un total de aproape 500.000 de automobile, produse între 2002 și 2006, această campanie făcând parte din uriașa rechemare a airbagurilor Takata, care a adus în service-uri zeci de milioane de autovehicule.