Clasamentul final al celor mai vândute automobile din lume arată că Tesla Model Y a fost cel mai vândut anul trecut, confirmând datele preliminare de la începutul anului, conform analizei Profit.ro.
Primele cele mai vândute mașini ale lumii, în 2023, au fost fabricate în Asia sau SUA, cu excepția liderului clasamentului, Tesla Model Y, care a fost produs pe trei continente. Mașina de pe locul întâi a fost vândută în 1,22 milioane de exemplare, după cum reiese din datele Jato Dynamics, care subliniază că volumul înregistrat de mașina produsă de compania condusă de Elon Musk a avut o creștere de 64% în anul anterior.
Pe locurile următoare în clasamentul popularității la nivel global s-au situat Toyota RAV4 (1,07 milioane de unități) și Honda CR-V (846.000 de unități). În top 10 al vânzărilor s-au mai aflat Toyota Corolla, Toyota Corolla Cross, Toyota Camry, Ford F-150, Toyota Hilux, Nissan Sentra și, pe locul 10, celălalt model Tesla, Model 3, cu 508.000 de unități vândute.
Camry și Sentra au fost singurele două mașini din Top 10 în scădere față de anul trecut.
Pe următoarele 10 locuri ale clasamentului celor mai vândute mașini se află și cel mai vândut model chinezesc, pe locul 12 – BYD Qin, cu 473.000 unități, precum și cel mai vândut automobil al unei mărci din Europa – VW Polo, pe locul 20, cu 264.000 unități.
Marca cu cele mai multe automobile în top 25 al popularității este Toyota, cu nu mai puțin de cinci modele, urmată de Honda, cu patru modele, și BYD, cu trei modele.
Datele au fost culese din 151 de țări ale lumii, acoperind peste 90% din vânzările de automobile glonbale. Aflate într-o creștere masivă de mai mulți ani, SUV-urile s-au apropiat de 50% din vânzările totale de autovehicule, cu 36,7 milioane de unități vândute.
CITEȘTE ȘI HARTĂ Șapte oferte pentru construcția primului lot al Drumului Expres Arad-OradeaÎn total, au fost vândute pe glob 78,32 milioane de autoturisme noi (inclusiv pickup-uri), cu 10% mai multe decât în 2022, adică 7 milioane de mașini în plus.
„Creșterea din 2023 este remarcabilă, în special având în vedere tensiunile geopolitice actuale dintre China și SUA, instabilitatea generată de conflictele din Europa, ratele ridicate ale dobânzilor care au persistat în cea mai mare parte a lumii occidentale și prețul ridicat al vehiculelor”, a declarat Felipe Munoz, analist senior la JATO Dynamics”.
CITEȘTE ȘI VIDEO Mobilizare fără precedent a lui Umbrărescu, cu sute de muncitori și utilaje, pe Autostrada Ford. Anunț - Când va fi deschis noul tronsonInstituția mai subliniază și faptul că avansul pieței la nivel global nu a fost determinat, de această dată de China, care a crescut în 2023 cu numai 6%, mai puțin decât cele 12 procente înregistrate în America de Nord și în Japonia plus Coreea și cu mult sub avansul de 16% al pieței din Europa.
Chiar și așa, China rămâne cea mai mare piață auto a lumii, cu 24,1 milioane de autovehicule vândute, urmată de America de Nord, cu 17,3 milioane, și Europa, cu 16,07 milioane de unități vândute. Africa a fost singura regiune a lumii în care vânzările de mașini au scăzut, la 1,05 milioane unități (-5%), Africa de Sud având o pondere uriașă, peste 50%, în totalul vânzărilor.
CITEȘTE ȘI FOTO Dacia Bigster, primele imagini înainte de lansarea din octombrie. Cât va costaAnaliza mai arată că mărcile chinezești au înregistrat creșteri ale cotelor de piață atât în Orientul Mijlociu, Eurasia și Africa, cât și în America Latină și Asia de Sud-Est, dar și în Europa, situație care a condus la un volum total de 13,43 milioane de vehicule produse de mărcile din China, cu peste 1 milion mai multe decât cele produse de mărcile americane (11,93 milioane unități). Potrivit Jato, este pentru prima dată când vânzările mărcilor chinezești au depășit vânzările mărcilor americane, în lume.
Pe primul loc rămâne Japonia, care deține cea mai mare pondere a pieței auto globale: 23,59 de milioane de vehicule au fost vândute de mărcile japoneze.