Piața auto din Germania suferă, așa cum se întâmplă și în alte țări din Europa, din cauza crizei de semiconductori, producătorii de autoturisme fiind în imposibilitatea de a livra mașinile cerute de clienți. Cu toate acestea, Dacia reușește să ia fața competitorilor pe această piață, având cea mai mare creștere dintre mărcile de volum, relevă date analizate de Profit.ro.
Dacia a înmatriculat în Germania, în luna mai, 3.620 de autoturisme, un volum mai mare cu 37,7% decât cel de anul trecut. Numărul de mașini vândute în creștere i-a adus mărcii românești o cotă de piață mărită la 1,7%, în luna a cincea.
Este cea mai mare creștere dintre mărcile de volum, pentru că doar Polestar, marca electrică a celor de la Volvo, a avut un avans mai mare, însă cu numai 460 de autoturisme vândute. Jeep (4,2%), Kia (16,7%), Land Rover (17%), Mercedes (23,4%), Opel (5%) și Toyota (11,6%) sunt mărcile care au mai înregistrat creștere, dar insuficient pentru a aduce vânzările de autoturisme din Germania pe plus. În total, în Germania au fost înmatriculate 207.199 unități, în luna mai, cu 10,2% mai puține decât anul trecut.
De la începutul anului, Germania a înregistrat un milion de autoturisme noi, un total care marchează un declin de aproape 10 procente față de anul anterior. Doar 10 mărci au vânzări mai mari decât anul trecut, iar Dacia se numără printre ele cu 46,5% în plus, acesta fiind, practic, cel mai mare avans, după Polestar (160%) și Tesla (65%), cele două mărci exclusiv electrice, cu volume mult mai mici decât Dacia. Cu un total de 19.076 de autoturisme înmatriculate, Sandero, Duster și Spring, Dacia se apropie de o cotă de piață de 2 procente, o valoare record pentru marcă, pe cea mai mare piață de autovehicule din Europa.
În acest moment, Dacia este pe locul 14 în Germania, după volumul vândut, fiind în spatele celor de la Kia, Toyota, Renault sau Fiat, însă vânzările sale sunt peste Peugeot, Mini, Citroen sau Mitsubishi.