Dacia a vândut în Europa aproximativ 47.000 de autoturisme în luna noiembrie, un nivel apropiat de cel înregistrat în urmă cu un an, fiind pregătită să marcheze o nouă creștere la finalul acestui an.
Dintre modelele sale, Sandero a rămas lider în segmentul subcompact, chiar dacă s-a clasat doar pe locul al doilea în clasamentul general al vânzărilor europene. Cu 19.000 de vehicule vândute, Sandero are o scădere de câteva procente, ca efect al lansării faceliftului, respectiv cu
Al doilea cel mai vândut model a fost Duster, cu peste 10.300 de unități, de asemenea în scădere, două fiind cauzele principale: canibalizarea cu Bigster și pierderea vânzărilor din Turcia, unde au fost preluate de Renault.
Și Jogger scade drastic, ca urmare a concurenței puternice a lui Bigster, iar Spring, concurat puternic de rivalii din China, scade și el câteva sute de exemplare, având un total în noiembrie de aproape 2.900 de unități.
Situația în segmentele din care fac parte aceste modele arată care este realitatea pentru fiecare dintre ele. În cel mai mic segment, Dacia Spring a fost al șaselea cel mai vândut automobil, respectiv, al doilea model electrice ca popularitate. A fost depășit în noiembrie de Leapmotor T03 (3.600 unități), care are câteva calități suplimentare, dar și un preț mai ridicat.
A reușit în schimbă să depășească Hyundai Inster, cu circa 300 de unități, și Fiat 500 e, cu aproape 600 unități. După 11 luni, situația este un pic diferită. Inster a vândut mai mult, aproape 31.000 de vehicule, în timp ce Spring are 30.400. Leapmotor T03 stă mult mai slab, cu doar 16.500 unități.
În segmentul B, Sandero a fost depășit de Renault Clio, cu circa 300 de unități, dar rămâne lider după 11 luni, cu 226.000 de exemplare vândute.
În Segmentul C-SUV, Bigster este unul dintre modelele nou apărute care rescriu regulile. Pe locul 6, cu 8.600 unități, SUV-ul produs la Mioveni se pregătește să intre în al doilea an al existenței sale cu o situație foarte bună, fiind lider al vânzărilor pe canalele de retail, dar este la jumătate din volumul înregistrat de liderul VW Tiguan și la câteva mii de unități distanță de Hyundai Tucson, Kia Sportage sau Nissan Qashqai.
În segmentul B-SUV, Duster suferă din cauzele enumerate mai sus și înregistrează o scădere de 23,8%, la 10.300 de unități, clasându-se doar pe locul 5. Lider în noiembrie a fost Toyota Yaris Cross, dar după 11 luni segmentul este dominat de VW T-Roc, cu 186.000 de unități.
Celălalt model produs în România, Ford Puma, are o evoluție foarte bună în acest segment, ca urmare a vânzărilor suplimentare generate de versiunea electrică.
Deși nu există date defalcate pentru cele două motorizări, în total Puma a vândut în noiembrie 13.000 de unități, situându-se pe locul 3. Estimările pentru Gen-E arată un volum de aproximativ un sfert din acest total.















