Cel mai mic și cel mai economic automobil din portofoliul Toyota poate fi comandat de clienții din Europa. Este vorba despre Aygo X, un crossover foarte mic, proiectat, dezvoltat și produs în Europa pentru clienții de aici, în perspectiva înăspririi limitelor de emisii impuse de Comisia Europeană.
Motorul pe care se bazează a fost preluat de la Yaris și Yaris Cross, având o capacitate de 1.5 litri și un nivel de emisii de 85 grame/km, adică aproximativ 3,7 litri/100 km consum de benzină. Emisiile și consumul pot fi comparate cu cele ale mașinilor hibrid cu încărcare la priză (PHEV).
Noua motorizare vine la scurt timp după faceliftul modelului Aygo X, care a adus mai multe schimbări estetice discrete: o nouă grilă, noi faruri și o capotă cu linii noi.
Pentru a putea instala noul motor pe acest model, care a fost proiectat inițial doar pentru motorul de un litru, Toyota a modificat partea frontală a mașinii. Consola a fost alungită cu 7,6 cm, dar ampatamentul a rămas neschimbat, la 2,43 metri. Lungimea totală a mașinii a ajuns în acest fel la 3,77 metri lungime, cam cât are un Spring. Portbagajul are de asemenea aceeași capacitate, 231 litri, dar sub scaunele din spate a fost amplasată mica baterie necesară recuperării energiei și propulsiei electrice. Bateria auxiliară a fost mutată sub portbagaj, fără să afecteze capacitatea de stocare, pentru a elibera locul de sub capotă.
Din punct de vedere al performanțelor, noul motor are o putere mai mare cu 44 CP față de vechiul propulsor de pa Aygo X, de un litru, având o valoare maximă de 116 CP. Această valoare îi permite să accelereze de la 0 la 100 km/h în sub 10 secunde.
O altă premieră pentru acest model va fi și versiunea GR Sport, pe care o putem regăsi pe alte modele, dar care n-a mai fost oferită în acest segment. Versiunea sport cu nume inspirat din echipele de sport Toyota Gazoo Racing se bazează mai mult pe un design aparte, cu o schemă proprie de culori, o grilă diferită și jante de aliaj tipice GR, și mai puțin pe performanțe mărite. De fapt, versiunea GR Sport primește doar unele setări mai sportive ale suspensiei și direcției.
Și la nivelul sistemelor de asistență au fost aduse îmbunătățiri, cu o nouă versiune a pachetului Toyota Safety Sense și sistemul Predictive Efficient Drive, care învață stilul de condus al șoferului și optimizează modul de încărcare și descărcare al bateriei.
Chiar dacă în România nu a fost anunțat, importatorul pregătește lansare pentru perioada următoare. Prețul așteptat în România va fi mai mare decât cel al motorizării de 1.0 litri (care începea de la 17.200 euro), fiind posibil să ajungă la cel puțin 20.000 de euro, dacă ținem cont de prețurile din primele țări europene. La acest nivel de preț, poți cumpăra Dacia Duster cu noul motor ECO-G de 120 CP care consumă 6 litri/100 km, dar are aproximativ jumătate de metru în plus.
Aygo X va intra în producție în uzina Toyota din Cehia, iar livrările vor începe în prima parte a anului viitor.

















