Noul sistem de stimulente realizat de guvernul Italiei va vedea lumina zilei în februarie, însă până atunci, Corriere della Sera a făcut o analiză a posibilelor prețuri cu care vor putea fi achiziționate cele mai vândute modele auto din peninsulă.
În ciuda finanțării de 570 de milioane de euro deja planificateă și disponibile de la 1 ianuarie, programul de stimulare pentru autoturisme 2024 trebuie să aștepte cel puțin până la 1 februarie, atunci când la sediul Ministerului pentru Afaceri „va fi ilustrat noul plan de stimulare pentru sectorul auto care va fi activat în curând”, după cum se precizează în nota oficială, scrie G4Media.ro.
Mecanismul ar urma să se bazeze tot pe subdivizarea a trei categorii de automobile, recompensând cele mai mici emisii de CO2, începând de obicei cu electricele, între 0 și 20 de grame pe kilometru parcurs, cu hibrizii plug-in între 21 și 60 g/km și, în sfârșit, hibrizii compleți, hibrizii ușori și termici care emit între 61 și 135 g/km de dioxid de carbon.
Stimulentul ar crește odată cu casarea unei mașini și, în acest caz, în funcție de clasa Euro a mașinii casate.
În ceea ce privește prețul, pentru cele trei benzi se vorbește de un plafon pentru cel nou de 42.700 de euro, 54.900 de euro și, respectiv, 42.700 de euro, calculând deja TVA.
Urso a anunțat și revenirea contribuției de stat majorate pentru familiile cu ISEE (indicatorul folosit pentru evaluarea situației economice a gospodăriilor) sub 30.000 de euro, dar numai pentru primele două tranșe.
”Deocamdată, am evaluat efectul acestor noi stimulente asupra a 20 dintre cele mai bine vândute modele din fiecare tranșă în parte, care corespund, în cele din urmă, mașinilor electrice (prima), plug-in (a doua) și vehiculelor termice, inclusiv variantele mild hybrid, full hybrid și bi-fuel (a treia). Prețurile din dreptul numelui modelului sunt calculate luând în considerare casarea unui vehicul până la Euro 2”, notează ziarul italian.
Dacia Spring: de la 10.450 euro
Varianta Esential de 45 de cai putere va costa 21.450 de euro, care devin 15.450 de euro dacă va fi cumpărată fără o altă mașină dată la casare. Cu un autoturism de casat de până la Euro 2, Euro 3 și Euro 4, scade la 10.450 de euro, 11.450 de euro și 12.950 de euro. Preț super competitiv dacă familia are un ISEE sub pragul de 30 de mii de euro și o mașină de casat: 7.700 euro până la Euro 2, 8.700 pentru un Euro 3 și 9.700 pentru un Euro 4.
Dacă, în schimb, te gândești pur și simplu să cumperi un autoturism și ai un ISEE sub prag, ai nevoie de 13,950 de euro.
Renault Megane E-Tech: de la 27.050 euro
Pentru modelul Régie în echiparea entry-level de 131 de cai putere, prețul cu noul stimulent scade de la 38.050 la 32.050 fără casare. În funcție de clasa Euro, cheltuiți și mai puțin: 27.050, 28.050 și 29.050 euro.
Cei care au un ISEE mai mic de 30.000 de euro pe an pot bugeta o cheltuială de 30.550 de euro, iar în funcție de cât de mult se casează 24.300 de euro (pentru un model până la Euro 2), 25.550 de euro (Euro 3) și 26.800 de euro (Euro 2).
CITEȘTE ȘI FOTO Premieră istorică: VW Golf nu va mai avea cutie de viteze manualăMG 4 electric: de la 19.790 euro
Una dintre revelațiile anului, grație și prețului competitiv de 30.790 de euro pentru versiunea Standard cu baterie de 51 kWh și 170 CP. Făcând calculele, costul scade la 24.790 de euro fără casare, 19.790 de euro (casarea unui model până la Euro 2), 20.790 de euro (Euro 3) și 21.790 de euro (Euro 4). Și mai bine, desigur, pe baza ISEE: pornește de la 23.290 de euro și vă puteți bucura de stimulentul maxim de 13.750 de euro prin casarea unui Euro 2 pentru a cheltui 17.040 de euro.
Jeep Avenger: de la 33.400 euro
Toate cele trei versiuni din gamă se încadrează sub plafonul de 42.700 de euro, cea mai ieftină Longitude oprindu-se la 39.400 de euro. Acum poate fi achiziționată – fără casare – cu 33.400 de euro, dar introducerea în calcul a unei mașini Euro 2 o face să scadă la 28.400 de euro. În ceea ce privește stimulentul legat de ISEE, costul Avenger-ului entry-level este de 31.900 de euro fără casare și chiar de 25.650 de euro cu facilitatea maximă.
Jeep Compass: de la 41.900 de euro
Este cel mai bine vândut plug-in în Italia, o tipologie care este și ea în dificultate, potrivit datelor oficiale: cota sa în 2023 a scăzut de la 5,1% la 4,4%. PHEV-ul entry-level din gamă (care include și mild-hybrid și diesel) este 1.3 T4 de 190 de cai putere PHEV AT6 4xe Altitude care costă 49.900. Fără casare, prețul scade la 45.900 de euro, în timp ce integrarea unei mașini vechi în afacere este de 41.900 de euro (model până la Euro 2), 43.900 de euro (Euro 3) și 44.400 de euro (Euro 4).
Chiar și în această categorie – cu emisii între 21 și 60 g/km de CO2 – un ISEE mai mic de 30.000 de euro pe an atribuie stimulente mai mari, dar nu în măsura energiei electrice.
În cazul versiunii alese a modelului Compass, aceasta coboară la 44.900 de euro și un maxim de 39.900, ceea ce reprezintă o cifră foarte mare având în vedere ISEE-ul prezentat.
CITEȘTE ȘI Proiectul centralei fotovoltaice construite în Sălaj de Emery obține aproape 40 milioane de euro de la UniCredit. Energia, contractată în avans de Ursus Breweries, într-un acord unic pe termen lungFord Kuga: de la 36.650 de euro
Un alt model care oferă mai multe soluții de motorizare: benzină, diesel, hibrid atât HEV, cât și PHEV: acesta din urmă îi mulțumește cu siguranță pe entuziaști cu o listă de prețuri care începe de la 44.650 de euro pentru versiunea 2.5 PHEV 225 CP CVT 2WD ST-Line.
Stimulentul de 4 mii de euro fără casare duce prețul la 40.650 de euro, apoi sunt disponibile 5.500, 6 mii și 8 mii de euro în funcție de clasă (Euro 4, Euro 3 și, respectiv, până la Euro 2). În această bandă, contribuțiile rămase sub pragul ISEE de 30 de mii de euro sunt de 5 mii de euro fără casare și apoi 6.875, 7.500 și 10 mii de euro, tot pentru mașinile vechi Euro 4, Euro 3 și până la Euro 2, respectiv.
Dacia Sandero: de la 10.250 euro
Berlina care domină piața continentală are deja un preț de bază competitiv: entry-level-ul – Streetway 1.0 SCe 65CV Essential – costă 13.250 de euro. Apoi, prețul scade la 10.250 de euro dacă rebuie o mașină Euro 2, la 11.250 de euro dacă este Euro 3 și la 11.750 de euro dacă este Euro 4.
Toyota Yaris Cross: de la 25.650 de euro
Cel mai popular dintre ”hibrizii” din Italia costă 28.650 de euro în versiunea 1.5 Hybrid E-CVT Active cu 116 cai putere care deschide gama. Cu subvenții, scade cu 1.500, 2.000 și respectiv 3.000 de euro pentru casarea unei mașini Euro 4, Euro 3 și Euro 2 când ajunge la 25.650 de euro.
Volkswagen T-Roc: de la 26.900 de euro
Unul dintre modelele anului și cel mai bun al producătorului german, este disponibil doar pe benzină sau diesel. Ca fapt divers, în primul caz, doar motorul 1.0 TSI de 110 cai putere se încadrează în limita maximă de emisii (135 g/km) prevăzută pentru această gamă, în timp ce în al doilea este 2.0 TDI SCR de 116 cai putere cel care se califică pentru stimulent.
Nivelul de intrare pe modelul cu benzină costă 29.900 de euro, iar cel diesel 34.150 de euro. Contribuția de 3.000 de euro prin casarea unui Euro 2 face ca prețurile să scadă la 26.900 și 31.150 de euro.