Dacia a vândut în februarie aproape 5.000 de automobile în Germania, menținându-și astfel trendul de creștere din ultimul an și cota de piață care se apropie de 3 procente.
Piața auto din Germania a revenit pe creștere în a doua lună a anului, cu 206.210 autoturisme înmatriculate, respectiv un avans de 2,8% față de februarie 2021, generând speranță pentru jucătorii din industrie, după ce ianuarie adusese o nouă scădere. În acest context, Dacia se menține printre mărcile care au un ritm de creștere mult peste media pieței.
Practic, între primele 20 de mărci din piață, Tesla a raportat un avans de 29,7%, Dacia, 18,6%, Mercedes, 17,1%, și Skoda, doar 7,9%. Cea mai populară marcă din piață, Volkswagen, a crescut la rândul ei cu 7,1%, dar o bună parte din jucătorii germani, cu producție locală sau care fac parte din grupurile germane au rezultate negative. BMW a pierdut 4,7%, Ford, -2,6%, Opel, -17,6%, SEAT, -10,5%. De asemenea, dintre mărcile de volum din piață, care au volume mari, Hyundai a scăzut cu -5,5 procente, Toyota, cu -1,2%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Volumul Dacia vândut în februarie a fost de 4.792 de autoturisme, echivalent al unei cote de 2,3% din piața totală, valoarea fiind peste cea înregistrată de Renault, Peugeot, Kia sau Citroen.
Pe primele două luni ale anului, Dacia a reușit să atingă un volum de 10.463 de unități, cu 30,3% mai mare decât în urmă cu un an, care o poziționează ca a patra marcă de import de pe piața germană, o performanță remarcabilă dacă ținem cont de faptul că primele trei mărci sunt Hyundai, Toyota și Tesla. Cota de piață cucerită de la începutul anului a ajuns la 2,7%, peste cea pe care o au toate mărcile europene de volum, non-germane.
Vânzările de autoturisme din Germania sunt, după două luni, într-o pseudo stagnare, cu o creștere de numai 0,2% față de anul anterior (385.457 autoturisme noi înmatriculate), fiind influențate în mod special de eliminarea sau reducerea unor subvenții din tip Rabla, de la 1 ianuarie, dar și de prudența pe care o afișează cumpărătorii germani în ultimul an, în contextul economic și politic actual. Și evoluția principalelor mărci germane arată inconsistența pieței în acest moment: dacă VW și Mercedes au crescut cu 4,2% și, respectiv, 15,8%, în primele două luni, BMW și Opel au scăzut, cu -14,4% și, respectiv, -25,8%.