Ford a prezentat noua structură care se va ocupa cu dezvoltarea de tehnologii dedicate conducerii autonome, după ce s-a retras din Argo AI, în care avea părți egale cu Volkswagen.
Latitude AI este numele noii divizii a Ford care se va ocupa de dezvoltarea de tehnologii specifice conducerii autonome, aici urmând să lucreze 550 de persoane dintre cele care fuseseră angajate în Argo AI. Mutările Ford în acest sector au fost îndelung comentate, având în vedere că Argo AI era o companie pe care Ford a cumpărat-o și în care a investit sume uriașe de bani.
Ulterior, foștii șefi ai Ford i-au convins pe cei de la VW să investească și ei miliard de euro, pentru a dezvolta împreună mașini autonome. Anul trecut, Ford a anunțat că renunță la Argo și la activitățile pentru conducerea autonomă, deoarece acestea se conturau să devină realitate cu o mare întârziere față de estimările anterioare.
Argo AI fusese înființată de foști directori Google și Uber, iar Ford a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni în 2017. În 2020, când compania înregistra un progres considerabil, VW a semnat un acord cu Ford acceptând să devină partener, punând la bătaie unitățile sale de cercetare și dezvoltare din Europa. Surpriza a venit însă în 2022, când noii șefi ai Ford au anunțat că părăsesc Argo AI, deoarece a ales să redirecționeze fondurile către alte investiții. La acel moment, angajații au fost anunțați că ar putea primi oferte de angajare din partea celor doi acționari.
Acum, înființarea Latitude AI demonstrează că Ford nu a renunțat niciodată la planurile de dezvoltare de mașini autonome, însă strategia pe care o abordează pare a fi diferită. Ford spune că se concentrează de-acum înainte pe sisteme de asistență pentru șofer, și nu pe tehnologie care permite ca mașina să ruleze singură. Potrivit primelor informații, Latitude AI se va concentra pe dezvoltarea de sisteme specifice conducerii autonome Level 2 și 3, cele care permit rularea fără intervenția șoferului, dar îl obligă pe acesta să supravegheze mașina. Level 2 este deja prezent ca tehnologie pe mașinile avansate de la Tesla, dar și de la alți producători. Level 3 este cu un pas mai departe, fiind omologat în prezent doar de Mercedes-Benz.
Latitude AI va fi condusă de Sammy Omari, cel care coordonează în prezent dezvoltarea de sisteme de asistență în cadrul Ford. Sediul noii structuri va fi în Pittsburgh, SUA, cu centre de inginerie în Palo Alto California și Dearborn, Michigan.
Studiile și analizele de piață din ultimul deceniu s-au dovedit, se pare, prea optimiste, în privința dezvoltării și acceptării vehiculelor fără șofer. Analiștii pe care companiile auto i-au plătit cu sume importante, estimau în urmă cu un deceniu că anul 2025 va aduce deja pe șosele primele mașini fără șofer, în adevăratul sens al cuvântului, iar în 2030 deja ponderea acestora în serviciile de mobilitate ar fi urmat să fie foarte mare. Noile estimări arată însă că tehnologiile mai au mult până vor fi implementate, inclusiv din cauza obstacolelor legislative.