Înmatriculările de autoturisme din România au readus creșterile de volume, comparativ cu anul trecut, cu un nivel aproape similar cu lunile anterioare, ceea ce înseamnă că ritmul pieței se menține ridicat în continuare, relevă datele analizate de Profit.ro.
România a înmatriculat în luna septembrie 16.304 autovehicule, cu 22,05% mai multe decât în urmă cu un an, din care 11.927 au fost autoturisme, un segment care a înregistrat 33,38% creștere comparativ cu septembrie 2021. Volumul este aproape la fel de ridicat ca în august (12.538 unități) și iulie (11.987), luna august fiind astfel a treia cea mai bună din acest an. Pe segmentul de vehicule comerciale ușoare, înmatriculările au continuat să scadă, la 1.146 de unități (-10,19%).
Cele mai vândute mărci în luna septembrie au fost Dacia (3561 unități), care își menține poziția de lider cu o treime din piață, urmată de Toyota, 942 de unități, noul lider al importatorilor din România, urmat de Skoda, 897 de autoturisme înmatriculate, Volkswagen, 894, Hyundai, 866, Renault, 799, și Ford, 779 unități.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Blue Air se prezintă drept "o mândră companie privată românească", dar anunță că nu poate relua cursele nici după 10 octombrie. Motivul avansatClasamentul celor mai vândute modele în luna septembrie are Sandero, pe primul loc, care ia astfel locul lui Logan, acesta fiind urmat de Duster și de Spring. Este o răsturnare interesantă a preferințelor pentru automobilele mărcii Dacia, sedanul Logan fiind clasat abia pe locul patru. Cel mai probabil, această ordine a fost dictată de prioritățile de producție de la Mioveni, stabilite de companie.
Cel mai vândut automobil de import a fost în septembrie Ford Focus, cu 335 de unități, urmat de Skoda Octavia, 332, Hyundai Tucson, 324, și Tesla Model 3, care intră pentru prima dată în Top 10 al vânzărilor de automobile din România.
După nouă luni, piața de autoturisme din România a ajuns la 95.276 unități înmatriculate, cu aproape 8 procente mai multe decât anul trecut în perioada similară. Cea mai vândută marcă rămâne Dacia, cu 27.709 unități înmatriculate, iar cea mai populară marcă de import este în acest an Toyota, cu 7.802 autoturisme, urmată de Hyundai, care se îndepărtează de japonezi, dar își consolidează locul 3, cu 7.473 de autoturisme înmatriculate.
CITEȘTE ȘI Nissan anunță noi scăderi ale vânzărilor pe toate piețele pe care este prezentăSegmentul de vehicule complet electrice a însumat în luna septembrie 1282 de unități, reprezentând aproape 11 procente din totalul pieței de autoturisme, fiind înregistrată o nouă creștere a acestui segment, comaprativ cu anul trecut. În total, vehiculele electrificate (electrice, hibrid și PHEV) au totalizat 4111 de unități, din care 234 au fost vehicule hibrid cu încărcare (PHEV). Subsegmentele electrice și PHEV au ajuns în acest moment la 12,7%, iar întreg segmentul de mașini electrificate a urcat la un nivel fără precedent, reprezentând 34,4% din piața de autoturisme.
Cele mai vândute automobile electrice din România au fost, în septembrie, Dacia Spring (642 de unități), Tesla Model 3, 244 unități, Tesla Model Y, 97 de unități, VW Up, 25 de unități, și Megane E-Tech, 24 de unități.