Toyota a înregistrat o creștere a vânzărilor și a raportat de asemenea, pentru prima dată după mai multe luni, o creștere a producției de automobile, comparativ cu anul anterior. Motivul principal este dat însă de faptul că acum un an compania începea să resimtă masiv impactul crizei de semiconductori.
Vânzările Toyota la nivel global au crescut în luna august cu 3,8%, dar rezultatul a fost posibil ca urmare a creșterii vânzărilor pe piețele din afara Japoniei, cu aproape 10 procente. Cu un total de 720.027 de unități vândute, marile piețe ale lumii au compensat scăderea de 21 de procente înregistrată de Toyota pe piața de origine. Mărcile de bază, Toyota și Lexus, au însumat 694.272 de autovehicule vândute pe piețele externe (+9 procente) și 82.775 pe piața din Japonia (scădere de 25,8%).
În ceea ce privește producția, rezultatele din august sunt și mai spectaculoase, sub rezerva unei baze de raportare scăzute (august 2021). Producția de vehicule a grupului nipon s-a ridicat la 885.812 unități, depășind previziunile anterioare, de 800 – 850 de mii de unități, creșterea față de anul trecut fiind de 39,5%. Este pentru prima dată din luna martie când compania înregistrează un avans față de anul anterior. Inclusiv producția din Japonia a crescut pentru prima dată după șase luni, cu 6,2%, la un volum de 262.256 unități, în timp ce producția în uzinele externe a crescut, pentru a patra lună consecutivă, cu aproape 61 de procente, la 623.556 vehicule.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Atât vânzările pe piețele externe, cât și producția totală și cea din afara Japoniei reprezintă recorduri, potrivit declarațiilor oficiale ale companiei.
După opt luni, vânzările mărcilor grupului Toyota sunt în continuare în declin față de anul anterior, cu -4,9% la nivel global și 18,7% pe piața din Japonia, respectiv, -1,3% pe piețele externe. De asemenea, producția grupului mai are o scădere nesemnificativă, de 0,1%, pentru toate uzinele companiei, dar cu rezultate diferite în funcție de țara în care se află aceste uzine: în Japonia, producția are un declin de 17%, în timp ce în restul lumii cifrele de producție sunt mai mari cu 11,2%, după patru luni consecutive de creștere.
Chiar și în aceste condiții, șefii Toyota nu întrevăd o evoluție optimistă a situației, astfel că anunță noi opriri ale producției pentru luna octombrie și estimează un volum de vehicule mai mic decât estimarea anterioară. Astfel, față de 800 de mii de unități, deja ajustate în jos, noile opriri stabilite vor duce producția la 750.000 de unități în octombrie.