Vânzările mărcii Dacia au crescut și în luna iulie, pe piața din Spania, iar vânzările modelului Sandero sunt cu mult peste cele ale rivalilor de la SEAT, Toyota și Hyundai, conform analizei Profit.ro.
Dacia Sandero este în continuare numărul 1 în Spania și este amenințat pe pe această piață doar de modelul chinezesc MG ZS, care a reușit în luna iulie să se apropie, ca volum de vânzări, de cele 2.723 de exemplare livrate de modelul mărcii românești. Însă diferența dintre cele două modele este suficient de mare, după primele șapte luni ale anului, încât pericolul ca Sandero să fie depășit este foarte mic.
Dacia a înmatriculat în luna iulie, pe piața din Spania, una dintre cele mai mari din Europa, un volum total de 4.436 de autoturisme, mărindu-și amprenta pe piața locală, cu o creștere de 10,9% față de luna similară din 2023. Poziția mărcii pe piața locală este una destul de bună, având în vedere că a urcat pe locul șapte în rândul mărcilor, la egalitate cu Renault (locul 6, cu 30 de mașini în plus) și la foarte mică distanță de SEAT (locul 5, o diferență de circa 700 vehicule).
Succesul lui Sandero este incontestabil, cu o creștere de 16,67% în iulie, un total de 19.033 de unități vândute în acest an (+15,48% la șapte luni) și cu un potențial care pare că fructifică cererea tot mai mare de automobile accesibile.
La finalul celor șapte luni care au trecut din acest an, pe locul al doilea în clasamentul celor mai vândute modele, după Sandero, se află la mare distanță Toyota Corolla (14.412 unități), iar pe locul al treilea, SEAT Ibiza.
Este probabil una dintre puținele țări din lume unde un automobil al unei mărci locale nu se află pe primul loc al vânzărilor, dar e drept că unul dintre motive este și vânzările mari ale SUV-ului Arona, care „fură” clienții Ibiza.
CITEȘTE ȘI FOTO Noul SUV chinezesc, care a depășit deja BYD și MG pe una dintre marile piețe europeneDupă șapte luni, Dacia are 31.759 de unități înmatriculate pe piața spaniolă, ceea corespunde unui avans de 10,7% față de anul trecut, respectiv un plus de circa 3.000 de vehicule vândute.
De remarcat că și celelalte modele din gamă (cu excepția Spring) au creșteri. Duster, în a doua lună de livrări pentru generația a treia, are o creștere de 5,7%, cu 1070 unități vândute în iulie și 7.600 pe toate cele șapte luni, iar Jogger, cu un volum mai mic (636 unități în iulie, +14%) are în schimb o creștere foarte bună pe întreg intervalul (4.644 unități, +32%).
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Au fost ridicate toate grinzile pe Autostrada FordÎn ceea ce privește situația Spring, acesta nu mai este livrat în acest moment, deoarece a fost lansată versiunea facelift, care va începe să ajungă la clienți doar în septembrie. Din acest motiv, în iulie s-au mai înmatriculat doar 7 unități, de la începutul anului fiind vândute doar 479 exemplare.
Vânzările de autoturisme din Spania au înregistrat în iulie un volum de 83.979 unități, în creștere cu 3,4%, ajungând după șapte luni la un total înmatriculat de 619.224 unități, de peste șase ori mai multe decât în România, creșterea față de perioada similară din 2023 fiind de 5,6%.