Vânzările foarte bune ale mărcii Dacia din 2023 au continuat și în prima lună din acest an, iar primul efect este vizibil la Sandero, care începe anul pe primul loc în clasamentul celor mai vândute mașini din Europa. Principalul rival, Tesla Model Y, care anul trecut a fost numărul 1, a ieșit din Top 10 al vânzărilor, conform analizei Profit.ro.
Dacia Sandero, VW Golf și Peugeot 208 sunt cele mai vândute automobile ale Europei, în prima lună a acestui an, cu precizarea că modelul produs în România și în Maroc are o distanță considerabilă în fața celorlalte două mașini populare. Cu un total de 23.700 de autoturisme vândute, Sandero crește cu peste 11 procente față de volumul din 2023 și nu dă semne că ar avea motive să scadă în lunile care vin, după cum reiese din statisticile Data Force.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
VW Golf, în schimb, este o surpriză pe locul al doilea, după ce în ultimii ani a pierdut substanțial din popularitate. Cu 17.250 de mașini vândute în ianuarie, modelul german depășește Peugeot 208, unul dintre cele mai cumpărate automobile ale ultimilor 3 ani, în Europa, cu un volum vândut de 15.900 unități.
Pe locurile următoare ale clasamentului se află Toyota Yaris Cross, care devine astfel cel mai vândut SUV, Skoda Octavia, Citroen C3, VW T-Roc, care anul trecut se lupta cu Sandero pentru poziția secundă, Peugeot 2008, Kia Sportage și, pe locul 10, Renault Clio.
Niciunul dintre cele două SUV-uri fabricate în România, Ford Puma și Dacia Duster, nu au reușit să prindă Top 10, dar ele se află unul lângă altul, pe locurile 14 și 15, cu aproximativ 12.000 de unități fiecare, având însă evoluții diferite. În timp ce Duster a scăzut cu 12 procente, ca efect al schimbării de generații, Puma a crescut cu 30 de procente, pe fondul creșterii cererii și a producției de la Craiova.
În ce privește evoluția mărcii Tesla, așa cum era de așteptat, după turul de forță de la finalul anului trecut, când compania a făcut eforturi pentru a-și atinge țintele, începutul de an a adus un declin al livrărilor, situație susținută și de eliminarea unor subvenții în marile piețe, Germania și Franța.
Model Y a încheiat luna ianuarie pe locul 19, cu numai 10.900 de unități vândute, în creștere cu 47% față de 2023 (pentru cei care își amintesc, a fost o lună foarte slabă pentru Tesla), iar Model 3 a coborât pe locul 50, cu numai 6.100 de mașini livrate, fiind într-o evidentă tendință de pierdere a popularității.