Piețele de automobile din Spania și Italia au fost afectate și în luna mai, deși au fost reluate parțial activitățile comerciale. Marca Dacia a reușit să se descurce mai bine decât alți competitori, ceea ce înseamnă că a recuperat din cota de piață pierdută anterior.
În Spania, înmatriculările din mai au înregistrat o scădere de 72,7% față de luna similară din 2019, fiind reluate vânzările, însă la un nivel încă redus, cu un total de 34.337 autoturisme. Mărcile premium Audi și BMW se numără printre jucătorii cu scăderi mai mici, între 50 și 60%, dar surpriza este marca Dacia, care a reușit să înmatriculeze 2.260 de unități, cu 58,5% mai puține decât anul trecut, dar peste media pieței.
Pentru comparație, Volkswagen, una dintre cele mai vândute mărci din piață, a vândut doar ușor mai multe mașini decât marca românească (2.721 unități, -68,9%), la fel și Renault (2.459 unități, -72,2%), ca să nu mai vorbim despre liderul pieței spaniole, SEAT, care a avut doar 2.409 clienți, cu aproape 80% mai puțini decât anul trecut. Dacia s-a poziționat pe locul 7 după numărul de mașini vândute în luna mai.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe cinci luni, piața spaniolă are un declin de 54,2%, Dacia înregistrând o valoare peste această medie, -56,5%, cu 10.237 de unități înmatriculate, în special din cauza rezultatelor slabe din primele luni ale anului.
Unul din motivele principale pentru care Dacia a avut aceste rezultate este modelul Sandero, care în luna mai a fost cel mai vândut model de pe piață, cu 1.570 de unități înmatriculate, iar după cinci luni este al treilea cel mai vândut automobil din Spania, cu 6.360 de vehicule, fiind depășit doar de SEAT Leon și Nissan Qashqai.
În Italia, cea mai afectată țară din UE în criza epidemiei de coronavirus, revenirea a fost ceva mai bună decât în Spania, cu o scădere de 49,61% față de anul trecut, de la un blocaj aproape total în aprilie. Au fost înmatriculate 99.711 vehicule, din care cele înmatriculate de Dacia se ridică la 4.532 unități, cu 49,54% mai puține față de anul trecut în mai. Dat fiind faptul că alte mărci, în special Fiat, dar și Renault, Opel, Volkswagen au avut procente de scădere mai mari, putem considera acest lucru o performanță pentru marca românească.
Pe intervalul ianuarie - mai, piațade autoturisme din Italia este la jumătate față de anul trecut, cu 451.366 unități, față de 910.872, însă Dacia stă mult mai prost, cu 15.753 unități, și o scădere de 60%, din cauza declinului din ianuarie - februarie.
Cele două modele ale Dacia, Duster și Sandero, s-au situat în Spania pe locul 6 (2.271) și, respectiv, 11 (2.088) în luna mai și pe locul 13 (8164) și locul 18 (7055) pe cele cinci luni care au trecut.