Acordul încheiat între VW și Ford, de achiziție a jumătate din acțiunile business-ului ARGO AI, a fost închis în această săptămână, potrivit unui anunț oficial făcut de companie.
Deși prețul tranzacției nu a fost dezvăluit acum, Volkswagen și Ford anunțaseră că investiția germanilor în companie ar putea ajunge, achiziție și alte investiții, la aproape 3 miliarde de euro. Practic, pe lângă investiția inițială de 1 miliard a celor de la Ford, care au fondat compania, VW a dublat participația, primind jumătate din acțiunile sale și a adăugat la bunurile ARGO unitatea sa de cercetare și dezvoltare a mașinilor autonome (AID), evaluată la cel puțin 1,5 miliarde euro. Evaluarea ARGO AI la finalul investiției VW este de circa 6 miliarde euro.
Cei de la ARGO anunță că, odată cu investiția VW, compania va deveni globală și titrează „Herzlich Willkommen, Argo Munich!” (Un călduros bun-venit, Argo Munich!), cu trimitere la divizia de vehicule autonome a Volkswagen Group, care funcționa sub conducerea Audi, care devine în acest moment divizia din Europa a ARGO AI. După preluarea celor aproximativ 200 de angajați din Germania, ARGO va avea peste 700 de angajați la nivel global. În total, ARGO avea deja șapte centre de dezvoltare, toate în SUA. În aproape toate se testează în acest moment vehicule Ford echipate cu tehnologie de poziționare auntonomă, atât pe circuite închise, cât și pe șosele, în trafic.
Volkswagen și Ford au încheiat în urmă cu aproximativ un an un acord de colaborare fără schimb de acțiuni, care avea la bază dezvoltarea și producția unor modele comune. În urmă cu câteva zile, Consiliul de Supraveghere al VW a aprobat cele trei proiecte importante derulate pe baza acestei „alianțe globale”. Este vorba despre dezvoltarea unui vehicul electric Ford, pe baza platformei modulare MEB a grupului Volkswagen, care va livra kitul de producție americanilor, apoi pickup-ul pe care Ford îl va dezvolta, iar Volkswagen îl va prelua și adapta pentru a fi vândut pe anumite piețe, iar în al treilea rând este vorba despre două modele comerciale, unul dezvoltat de VW (city delivery), iar celălalt de Ford (segmentul de 1 tonă). La acel moment, VW anunța că tranzacția ARGO se va închide cât de curând.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia - nevoită să retrimită o parte din angajați în șomaj tehnic, din cauza lipsei de comenzi. Compania spune că "se adaptează cererii"„Sistemul nostru de conducere autonomă are cea mai largă dezvoltare geografică potențialădintre toate tehnologiile autonome la zi”, a transmis CEO-ul ARGO, Bryan Salesky.
Ford a cumpărat ARGO în 2017 și a integrat-o cu propria divizie de vehicule autonome, propunându-și să dezvolte flote de vehicule fără șofer, destinate serviciilor de taxi și livrări, până în 2022.
Planurile celor două companii care dețin acum ARGO AI sunt să dezvolte o platformă unică destinată vehiculelor electrice autonome, pe care să o folosească apoi fiecare pentru a-și crea propriile modele.
Dezvoltarea de vehicule autonome a devenit o preocupare majoră a marilor constructori de vehicule, ca urmare a faptului că toate analizele făcute cu privire la evoluția industriei auto arată clar că vehiculele fără șofer vor deveni foarte populare în viitorul nu foarte îndepărtat, în servicii de transport persoane și de mărfuri.