După un an dificil, cu foarte multe luni de scădere, Dacia a reuști să rupă ghinionul pe piața din Germania și a raportat un volum foarte mare de automobile înmatriculate, cu o dublare a cifrelor din urmă cu un an.
Piața de automobile din Germania a trecut printr-un an de declin, din cauza crizei de semiconductori, suprapusă peste criza pandemică. Toate mărcile au înregistrat scăderi, inclusiv liderul pieței, grupul Volkswagen, principalul motiv fiind imposibilitatea de a livra clienților mașinile comandate. Dacia s-a numărat printre constructorii cei mai afectați de pe piața germană, în 2021, încheind anul cu 20,4% scădere, pe o piață care a scăzut cu 10 procente.
Luna ianuarie a venit însă cu o veste bună pentru cei de la Dacia, pentru că volumul înmatriculărilor realizate de clienții germani a crescut masiv, cu 109,1%. În total, Dacia a înmatriculat 3.991 autoturisme, un volum care a fost depășit în multe din lunile din 2021, dar care se raportează la o lună slabă, ianuarie 2021. La acel moment, efectele intrării în vigoare a unor noi norme privind emisiile au condus la o creștere importantă în decembrie 2019, urmată de o scădere mare în luna următoare. Cota de piață a mărcii Dacia a fost 2,2%, recuperând astfel după lunile în care s-a situat între 1 și 2 procente. Volumul reușit de Dacia l-a depășit pe cel al unor mărci mai puternice, precum Peugeot, Mini sau Volvo.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Cele mai vândute automobile electrice din Europa, în 2021. Dacia Spring nu a prins Top 10Creșterea înregistrată de Dacia în Germania este cea mai mare de pe piață, în prima lună a anului 2022, fiind urmată de cea raportată de Subaru (104%), Mini (+92,5%) și Honda (90,6%). Multe alte mărci au încheiat luna pe creștere, inclusiv liderul pieței, VW, având un plus de 7 procente. Au existat și jucători din piață cu scăderi, între care Smart, Nissan, Renault, Ford și Volvo.
În total, în Germania au fost înmatriculate în ianuarie 184.112 autoturisme, cu 8,5% mai mult, marcând astfel o posibilă revenire din criza semiconductorilor.