Producătorul auto Dacia oprește din nou producția auto la uzina de la Mioveni, timp de 2 zile, din cauza penuriei de componente electronice.
Dacia este nevoită să oprească din nou producția la uzina din Mioveni, din cauza lipsei de componente (semiconductori) care sunt necesari în procesul de asamblare a mașinilor.
Producătorii români de automobile au însumat în acest an aproape o lună întreagă de opriri ale liniilor de producție, din cauza crizei cipurilor la nivel global. Ultima oprire anunțată este cea de la Mioveni, din primele două zile ale săptămânii viitoare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției și lucrăm într-un ritm susținut cu furnizorii noștri. Avem celule de criză la nivelul direcțiilor de Supply Chain și Achiziții și implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni va fi întreruptă in zilele 27 și 28 septembrie” au transmis pentru Profit.ro reprezentanții Dacia.
Producția de autoturisme din România s-a ridicat la aproape 50.000 de autoturisme, în lunile iulie și august, fiind înregistrată o scădere foarte mare în raport cu perioada similară din 2020, din cauza crizei de semiconductori. Potrivit datelor transmise de ACAROM, asociația industriei auto din România, analizate de Profit.ro, au fost produse doar 49.375 autoturisme în cele două luni de vară, dintre care 27.061 de unități au fost fabricate de Dacia, la Mioveni, iar 22.314 unități au fost produse la Craiova.
În total, industria auto din România a pierdut circa 10.000 de autoturisme, din cauza crizei de semiconductori, doar în ultimele luni.
Din fericire, după opt luni, producția de autoturisme din România se ridică la 286.038 unități, față de cele 247.029 din 2020, din perioada similară, fiind vorba despre o creștere cu aproape 40.000 de autoturisme comparativ cu primele opt luni din 2020.