Primăria Municipiul București intenționează să inițieze o licitație pentru realizarea lucrărilor de proiectare si execuție destinate construcției unei căi duble de rulare proprie pentru o linia rapidă de autobuz (Bus Rapid Transit), a cărui lungime va fi de 20 km, potrivit unui anunț al instituției.
“Calea dublă de rulare în lungime de 20 km va fi prevăzută pe toată lungimea cu gard de protecție pentru interzicerea accesului persoanelor și animalelor. De asemenea, va fi prevăzut un sistem demontabil de parazăpezi pentru zonele care vor fi construite în câmp deschis”, se arată în documentația atașată anunțului.
În prezent, legătura între București și Aeroportul Otopeni se realizează prin 7 lini regionale și 4 linii expres, deservite de STB. În perioada iunie – august 2019, numărul persoanelor care a utilizat cele 11 linii s-a ridicat la aproape 700.000.
CITEȘTE ȘI Aeroportul Băneasa intră în linie dreaptă pentru a reîncepe să preia traficul de pe OtopeniPotrivit datelor din documentație, numărul de călători cu avionul care folosesc Aeroportul Otopeni a depășit, în 2007, numărul pasagerilor feroviari care utilizează Gara de Nord din București.
Primăria Capitalei a impus ca durata de exoploatare a viitoarei linii BRT să fie de cel puțin 12 ani.
Viitoarea linie BRT va fi deservită de autobuze Mercedes Euro 3 și Euro 4 și Otokar de 12 și 18 metri lungime.
Bucureștiul va fi conectat la Aeroportul Opopeni și printr-o linie de metrou (Magistrala 6), o parte din bani urmând să fie asigurați de Uniunea Europeană. Pentru prima parte a liniei au fost depuse 10 oferte, conform informațiilor date publicității de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.