După debutul din SUA, unde a fost dezvăluit în cadrul salonului auto din Los Angeles, Toyota BbZ Compact SUV a fost prezentat și în Europa, odată cu planurile de dezvoltare a gamei electrice a japonezilor.
Dezvoltat și creat în Europa, de centrul Toyota pentru Design și de echipa din Franța a companiei, Toyota bZ Conpact SUV este noua propunere a constructorului japonez pentru segmentul electric, acolo unde încă mai are de recuperat în fața rivalilor.
Deocamdată, noul SUV complet electric este doar un concept, dar el va sta la baza noilor dezvoltări în familia bZ (Beyond Zero), așa cum a fost botezat segmentul de mașini electrice al mărcii.
Toyota spune că, odată cu acest concept, este pregătită lansare a nu mai puțin de șase modele electrice bZ, în următorii patru ani. Corespondentul acestui concept va fi un SUV compact, care va concura cu nume importante ale pieței de mașini electrice, precum VW ID.4.
Designul noului concept al Toyota păstrează stilul regăsit atât pe modelele de serie actuale, cât și pe conceptele prezentate anterior, aducând însă o serie de noutăți stilistice, specifice prototipurilor.
Toyota a adoptat o strategie diferită de electrificare, față de rivalii europeni, marca preferând să pluseze cu tehnologia hibrid, pe care o controlează extrem de bine, și să amâne investițiile în vehicule electrice până la momentul la care mașinile devin mai profitabile, inclusiv prin adoptarea lor de către public. În urmă cu aproximativ un an, Toyota a prezentat un amplu plan de lansări electrice, care a adus în fața publicului 30 de concepte electrice gata de lansare în următorii 10 ani. Între timp, japonezii au lansat și noua generație Prius, care însă nu devine electric, ci își rafinează și consolidează statutul de lider al propulsiei hibride.
CITEȘTE ȘI Înmatriculările de autoturisme din România au scăzut în noiembrie, dar se mențin pe creștere pe tot anulAcum, odată cu noul concept bZ, Toyota și-a prezentat direcțiile de dezvoltare din Europa, regiune unde a înregistrat un progres remarcabil în ultimul an, ajungând la o cotă de piață record de 7,3% și la o poziție secundă în clasamentul celor mai vândute mărci de pe continent, după VW. Prima țintă anunțată de Toyota este cea referitoare la emisiile de carbon, compania fixând anul 2040 pentru a atinge neutralitatea de carbon în Europa. Un al doilea anunț a fost acela al demarării producției de baterii pentru mașinile PHEV, în regiune, dar cu un accent pe aceeași strategie de produse, care are în centru hibridele, nu electricele. „În condițiile unei crize de componente și cu costuri ridicate ale materialelor pentru baterii, dar și cu o insuficientă infrastructură, este mai bine să utilizăm o combinație de vehicule electrice, plug-in hibride și hibride pentru a reduce emisiile de CO2 în următorii 10 – 15 ani”, explică Toyota.